Adunările Generale Ordinară şi Extraordinară ale Acţionarilor (AGA) BRD - Groupe Societe Generale s-au desfăşurat pe 22 aprilie 2021. Conform convocatorului, la Adunarea Generală Ordinară şi la cea Extraordinară au fost îndreptăţite să participe şi să voteze persoanele având calitatea de acţionar la data de referinţă de 12 aprilie 2021. La şedinţă au participat acţionari reprezentând 84,65 % din capitalul social al băncii, conform unui comunicat remis redacţiei.
AGA Ordinară a aprobat :
situaţiile financiare anuale individuale şi consolidate la 31 decembrie 2020, pregătite în conformitate cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară, aşa cum au fost adoptate de Uniunea Europeană, însoţite de Raportul Anual al Consiliului de Administraţie la nivel individual şi consolidat şi de Raportul auditorului financiar al băncii,
descărcarea de gestiune a administratorilor BRD pentru exerciţiul financiar al anului 2020,
distribuirea unui dividend brut de 0,0749 lei/ acţiune din profitul distribuibil aferent anului 2020 de 951 565 000 lei, plata dividendelor în data de 4 iunie 2021 şi data plăţii amânate în data de 29 noiembrie 2021,
bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 şi programul de activitate pe exerciţiul financiar al anului 2021,
Politica de remunerare pentru Conducători,
remuneraţia cuvenită administratorilor neexecutivi pentru exerciţiul financiar al anului 2021, precum şi limitele generale privind remuneraţiile suplimentare ale administratorilor şi a remuneraţiei directorilor,
numirea societăţii Ernst & Young Assurance Services S.R.L. în calitate de auditor financiar al băncii pentru anul financiar 2021.
De asemenea, AGA Ordinară a aprobat:
reînnoirea mandatului de administrator al domnului Benoit Jean Marie OTTENWAELTER pentru o perioadă de 4 ani, începând cu data de 07.07.2021,
numirea doamnei Maria ROUSSEVA în calitate de administrator, pentru o perioadă de 4 ani (numirea este sub condiţia obţinerii aprobării prealabile începerii exercitării funcţiei, emisă de Banca Naţională a României, conform dispoziţiilor legale în vigoare. Termenul de 4 ani al mandatului începe să se calculeze din a treia zi lucrătoare ulterioară primirii aprobării prealabile a Băncii Naţionale a României).
şi
numirea doamnei Aurore Brigitte Micheline GASPAR în calitate de administrator, pentru o perioadă de 4 ani (numirea este sub condiţia obţinerii aprobării prealabile începerii exercitării funcţiei, emisă de Banca Naţională a României, conform dispoziţiilor legale în vigoare. Termenul de 4 ani al mandatului începe să se calculeze din a treia zi lucrătoare ulterioară primirii aprobării prealabile a Băncii Naţionale a României).
Preşedintele Consiliului de Administraţie al Băncii a fost împuternicit să semneze, în numele Băncii, Contractul de administraţie cu fiecare dintre administratorii mai sus menţionaţi.
AGA Extraordinară a avut pe ordinea de zi şi a aprobat modificarea Actului Constitutiv al Băncii conform propunerilor din Anexa la Convocator.
De asemenea, Adunarea Generală a Acţionarilor a aprobat data de 12 mai 2021 ca ex date, respectiv data de 13 mai 2021 ca dată de înregistrare.
Raportul anual care conţine situaţiile financiare ale anului 2020 aprobate de Adunarea Generală a Acţionarilor a fost transmis la ASF - Sectorul Instrumentelor şi Investiţiilor Financiare şi la Bursa de Valori Bucureşti, conform calendarului de comunicare financiară făcut public la începutul anului, şi este disponibil pentru public şi investitori pe site-ul web al băncii: www.brd.ro. Copii ale raportului pot fi obţinute, la cerere, gratuit, de la sediul central al BRD - Groupe Societe Generale, situat în Bulevardul Ion Mihalache nr. 1-7, sector 1, Bucureşti.