Lenovo, cel mai mare producător de calculatoare personale, a raportat joi un profit peste estimări şi a dat asigurări că operaţiunile sale globale vor ajuta la atenuarea impactului epidemiei cu noul coronavirus din China, ceea ce a dus la creşterea acţiunilor cu 7%, transmite Reuters.
Grupul chinez a înregistrat, în trimestrul patru din 2019, o creştere a profitului net de 11%, la 258 milioane de dolari, datorită cererii solide pentru PC-uri şi dispozitive inteligente, în timp ce analiştii estimau un câştig de 223 milioane de dolari. Veniturile trimestriale au urcat la nivelul record de 14,1 miliarde de dolari.
"Cifrele sunt foarte bune, iar profitabilitatea diviziei de PC-uri este impresionantă", a apreciat Christopher Yim, analist la BOCOM International.
Lenovo se află printre companiile care se confruntă cu întreruperi ale lanţului de aprovizionare, după ce autorităţile locale au extins vacanţa de Anul Nou chinezesc pentru a limita extinderea epidemiei.
Şi grupul american Apple Inc a avertizat luni că este puţin probabil să-şi îndeplinească ţintele trimestriale de vânzări stabilite în urmă cu doar trei săptămâni, din cauza epidemiei cu noul coronavirus din China, care a afectat lanţul de aprovizionare şi a amânat redeschiderea fabricilor.
Una din cele mai mari fabrici a Lenovo este în oraşul Wuhan, epicentrul epidemiei, unde unităţile economice rămân închise. Dar compania va compensa problemele din China majorând producţia la facilităţile din Brazilia, SUA, India şi Japonia, a declarat pentru Reuters preşedintele Lenovo, Yang Yuanqing. El şi-a exprimat încrederea că până la finalul acestei luni va fi reluată producţia de PC-uri la majoritatea fabricilor companiei din Shenzhen şi Hefei.
Cererea din China în acest trimestru va fi afectată dar Lenovo nu va fi foarte afectat deoarece statul asiatic reprezintă doar 25% din afacerea sa totală, a explicat Yang Yuanqing.
Vânzările globale de calculatoare personale au crescut cu 2,7% în 2019, până la 266,7 milioane de unităţi, aceasta fiind prima creştere înregistrată după avansul de 1,7% din 2011, arată datele publicate de firma de cercetare de piaţă International Data Group.
Principalii doi producători au controlat jumătate din vânzările de PC-uri în 2019, în frunte cu grupul chinez Lenovo, care a livrat 64,8 milioane PC-uri şi a controlat 24,3% din piaţa mondială, şi HP, cu 62,9 milioane PC-uri vândute şi o cotă de 23,6%. Urmează Dell cu o cotă de 17,5%, Apple cu 6,6% şi Acer cu 6,4.