Agenţiile internaţionale de turism au reclamat condiţiile improprii de pe litoralul românesc

Ziarul BURSA #Companii #Turism / 29 iulie 2004

Reprezentanţii celor mai importante firme tur-operatoare, care asigură în prezent peste 80% din numărul turiştilor străini de pe litoralul românesc, i-au reclamat responsabilului Autorităţii Naţionale pentru Turism condiţiile improprii în care-şi petrec vacanţa clienţii lor, informează Rompres. Prezent la lucrările unei reuniuni informale cu agenţiile de turism, organizată recent de Direcţia pentru Comerţ şi Turism a Consiliului Judeţean Constanţa, secretarul de stat Nicu Rădulescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, a fost asaltat de reclamaţiile şi impresiile nefavorabile formulate de reprezentanţii companiilor străine, legate de disconfortul ambiental şi neconformitatea serviciilor, de care sînt făcute responsabile atît firmele hoteliere, cît şi autorităţile de resort. Reprezentanţii firmelor internaţionale Tomas Cook-Neckerman, TUI International şi International Turism Service, alături de managerii altor şapte agenţii tur-operatoare din România, i-au imputat secretarului de stat "lipsa unor măsuri ferme de sancţionare a celor care creează şi tolerează disconfortul fonic, mizeria şi cîinii fără stăpîn ce atacă turiştii prin staţiuni".

Managerul rezident al Companiei Tomas Cook-Neckerman, Kurt Muller, a afirmat că "poluarea fonică produsă de terasele restaurantelor şi de discoteci, care-şi atrag în mod barbar clienţii, cu muzică dată la maximum între orele 1 şi 5 dimineaţa, resturile menajere colectate cu întîrziere, dar şi mizeria de pe străzi, prezenţa cîinilor fără stăpîn, starea inadecvată a plajelor şi escrocheria închirierii umbrelor de soare şi şezlongurilor, la negru, pe plajă, fac pentru turiştii străini o vacanţă de neuitat, dar nu în sensul plăcut". La rîndul său, reprezentantul companiei ITS, Wolfgang Schultz , a adăugat la inventarul de obstacole în calea unui turism internaţional civilizat şi problema calităţii serviciilor hoteliere şi de alimentaţie publică. "Ne pare rău să o spunem, dar am constatat că personalul din turism este slab pregătit şi fără cunoştinţe de limbi străine, lipsa de comunicare în limba germană cu turiştii vorbitori ai acestei limbi fiind un alt impediment pentru clienţii pe care noi îi aducem în România. Foarte grav este şi faptul că din multe restaurante lipsesc meniurile scrise în limbi de circulaţie internaţională, pe înţelesul turiştilor străini", a subliniat Wolfgang Schulz.

Acesta a remarcat şi "ineficienţa acţiunilor pentru promovarea ofertei turistice litorale în străinătate", el afirmînd că a apelat telefonic, "timp de 3 săptămîni", biroul din Berlin al Ministerului Turismului din România, fără ca să-i răspundă cineva, iar cînd s-a hotărît să ia contact personal cu agenţii de acolo, "am găsit un lacăt mare pe uşa sediului reprezentanţei româneşti".

Secretarul de stat Nicu Rădulescu a declarat că este de acord cu reprezentanţii agenţiilor tur-operatoare, "reclamaţiile fiind întemeiate" şi că îl preocupă soluţionarea acestor piedici puse unui turism civilizat. "Pentru început, pot să vă spun că voi iniţia un proiect de lege pentru trecerea plajelor în administrarea consiliilor locale, pentru a evita exploatarea comercială neloială de către cei care le concesionează, iar pentru menţinerea confortului fonic îi vom obliga pe patronii restaurantelor să-şi achiziţioneze boxe unidirecţionale, ca să nu mai deranjeze turiştii", a precizat Nicu Rădulescu.

Radu Lisenche, directorul Complexului Astoria, ne-a spus că ştie despre nemulţumirea turiştilor străini, deoarece în jurul hotelului Europa (care aparţine, ca şi Astoria, companiei Ana Hotels) se află multe construcţii neautorizate. În opinia domniei sale, turiştii sînt deranjaţi de zgomot, de muzica proastă (manele) şi de la mirosurile degajate de la aceste unităţi care nu au autorizaţii de funcţionare.

Problema a fost sesizată autorităţilor locale şi există promisiuni că din luna septembrie se vor lua măsuri cu privire la unităţile care nu au autorizaţie de funcţionare.

Domnul Lucian Morteanu, directorul de marketing al Perla Majestic Grup, ne-a declarat că personalul de la PMG cunoaşte limbi străine, mai ales germană şi engleză, cel puţin la nivel de conversaţie, astfel încît să se poată înţelege cu turiştii străini. De asemenea, mare parte a angajaţilor au făcut specializări pentru domeniile în care activează pe litoral. Domnul Morteanu ne-a mai precizat că restaurantele din grupul Perla Majestic au meniul scris în trei limbi: română, engleză şi germană.

Unul dintre hotelierii de pe litoral consideră că reprezentanţii agenţiilor internaţionale de turism au dreptate în ceea ce priveşte zgomotul şi mizeria, mai ales în zona Mamaia, în special la intrarea în această staţiune. Olimp şi Jupiter au depăşit aceste probleme, fiind mai liniştite şi mai curate.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb