Agroland Agribusiness (BVB: AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 28,6 milioane de lei în primul semestru din 2023, o creştere de 11% faţă de semestrul 1 2022, se arată într-un comunicat al Agroland, remis redacţiei. În primele şase luni ale acestui an, EBITDA a crescut cu 9%, ajungând la 2,2 milioane de lei, în timp ce profitul net a ajuns la 1,3 milioane de lei, o majorare cu 3%, se mai arată în comunicat.
"Prima jumătate a anului 2023 a fost una plină de provocări, dar şi de oportunităţi pentru întreaga industrie de agribusiness. Pentru Agroland Agribusiness, această perioadă a însemnat adaptare, inovaţie şi o reafirmare constantă a angajamentului nostru faţă de valorile şi obiectivele noastre centrale. Poziţia noastră ca singura firmă de distribuţie listată cu un business complet în agribusiness-ul din România reprezintă un avantaj competitiv semnificativ în relaţiile comerciale. Construirea de parteneriate solide rămâne motorul evoluţiei noastre, fapt confirmat de creşterea portofoliului nostru de clienţi cu 12%, precum şi de modul în care ne dezvoltăm relaţiile în piaţă.", a declarat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness, potrivit comunicatului.
La nivelul veniturilor pe categorii, în primele şase luni din 2023, cea mai mare pondere în cifra de afaceri a fost reprezentată de pesticide, care au crescut cu 25%, până la 11,6 milioane de lei. De asemenea, trading-ul de cereale a înregistrat un avans de 53% comparativ cu semestrul 1 2022, ajungând la 4,7 milioane de lei, în timp ce vânzările de seminţe input au fost de 6,9 milioane de lei, o majorare cu 4%, se mai arată în comunicat.
În ceea ce priveşte restul categoriilor, vânzarea de fertilizanţi a avut o scădere de 10% în semestrul 1 2023 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 9,7 milioane de lei, pe fondul unei lichidităţi reduse a fermierilor, cauzate de scăderea preţului la cereale şi majorarea preţului inputurilor. Vânzările de combustibil input au fost de 0,2 milioane de lei, o creştere de 32%, informează Agroland.
"Agricultura din România continuă să traverseze o perioadă dificilă, fiind încă influenţată de efectele provocărilor anului trecut. Unul dintre motivele care au determinat o scădere generală a industriei de agribusiness a fost preţul redus la cereale, cauzat de diverse motive, cel mai important fiind producţia ridicată la nivel mondial. Pe lângă scăderea preţurilor, coroborat cu perioade secetoase în anumite zone din România, cu o producţie oscilantă pentru toate culturile, vom vedea în continuare presiune pe veniturile fermierilor care vor începe un nou sezon, temători la nivel de investiţii. În acest context dificil de piaţă, suntem nevoiţi să revizuim bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul acesta, prin scăderea cifrei de afaceri de la 81,8 milioane de lei la 76,6 milioane de lei şi a profitului net de la 3,2 milioane de lei la 2,6 milioane de lei", a adăugat Florin Radu, informează comunicatul.
În primul semestru al anului, Agroland Agribusiness a facturat un număr de 395 de clienţi, în creştere cu 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ca urmare a consolidării relaţiei cu partenerii existenţi, a creşterii vizibilităţii companiei şi atragerii de noi clienţi, transmite compania.
Acţiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AAB, informează sursa citată. În prezent, compania are o capitalizare de piaţă de aproximativ 29 de milioane de lei, se mai arată în comunicat.