Continuarea subfinanţării căii ferate va duce la costuri suplimentare pentru transportul rutier de 1,45 miliarde euro anual până în 2013, a declarat, azi, în cadrul unei conferinţe de presă, secretarul general al Asociaţiei Industriei Feroviare (AIF), Ştefan Roşeanu.
"Dacă se va continua subfinanţarea căii ferate în următorii ani ar putea genera costuri suplimentare legate de transportul rutier de 1,45 miliarde euro anual până în 2013 şi de 7,8 miliarde de euro anual până în 2025", a afirmat Ştefan Roşeanu.
Asociaţia Industriei Feroviare (AIF) a prezentat, azi, Master Planul General de Transport, realizat de compania franceză Louis Berger, în baza unui contract de 2,5 milioane de euro, semnat în decembrie 2006 cu Ministerul Transporturilor.
Pentru a stabili valoarea investiţiilor preconizate a avea loc în infrastructurile de transport, consultantul francez Louis Berger SAS a evaluat sumele cheltuite anterior de CNADNR şi CFR SA, considerând că puterea de absorbţie a CFR este de 200 mil. euro anual (sau 1,2 milioane până în 2013) şi cea a CNADNR de 500 milioane euro anual (sau 3 milioane euro până în 2013).