"Air France-KLM Group", cea mai mare companie aeriană din Europa, a raportat, ieri, pierderi pentru 2011, din cauza slăbirii economiei, care a afectat cererea din domeniu, şi a preţurilor mari ale combustibililor, care i-au majorat cheltuielile.
Pierderea netă a grupului franco-olandez a însumat 809 milioane de euro (1,06 miliarde de dolari), faţă de un profit pro forma de 289 de milioane de euro obţinut în 2010. Analiştii anticipau o pierdere mai mică: 669 de milioane de euro.
Jean-Cyril Spinetta, directorul executiv al operatorului de transport aerian, a declarat: "2011 a fost un an greu, din cauza incertitudinilor privind mediul în care activăm şi a preţurilor mari de pe piaţa petrolului. În acest context, succesul planului de transformare a companiei este crucial. Măsurile pe care le-am anunţat deja, în aces sens, sunt în derulare".
Anul trecut, compania a decis îngheţarea salariilor şi a angajărilor, urmărind să facă economii anuale de două miliarde euro. "Air France-KLM" îşi va creşte capacitatea de transport cu cel mult 2% pe an, în următorii trei ani, însă cheltuielile cu flota sunt limitate.
Compania a lansat discuţii cu sindicaliştii în privinţa retructurării, negocierile urmând să fie finalizate în luna curentă. Detaliile în acest sens vor fi anunţate în trimes-trul al doilea.
Alexandre de Juniac, şeful diviziei franceze a companiei aeriene, a declarat că este prea devreme ca să facă vreo declaraţie cu privire la eventuale disponibilizări.
Conducerea "Air France-KLM" estimează că perspectivele economice pe 2012 sunt incerte, iar preţurile combustibililor rămân la niveluri record în euro, ceea ce face ca rezultatele operaţionale pe care le va obţine compania în semestrul întâi să fie "cu mult sub cele din 2011". Însă, oficialii "Air France-KLM" spun că în a doua jumătate a anului, situaţia ar trebui să se îmbunătăţească, în urma aplicării planului de reducere a cheltuielilor.