Primele două elicoptere donate de Franţa către Guineea sunt în curs de modernizare la fabrica din Braşov a francezilor de la Airbus. Ieri, un prim elicopter, destinat preşedinţiei Guineei, a fost livrat clientului, în timp ce au fost demarate procedurile pentru modernizarea unui elicopter Puma donat de preşedintele Franţei omologului său din Guineea. "Acesta va beneficia de o atenţie sporită, urmând să beneficieze de mai multe modernizări", au explicat reprezentanţii companiei.
Aceştia au mai anunţat că la Braşov vor mai fi aduse şi alte elicoptere donate de armata franceză celei din Guineea pentru a fi modernizate şi pentru a le creşte durata de funcţionare. Totuşi, reprezentanţii Airbus nu au putut să spună despre câte elicoptere este vorba.
Airbus Helicopters a deschis în 2016 la Braşov o nouă fabrică de elicoptere unde vrea să construiască modelul H215, atât în varianta civilă, cât şi cea militară, dar startul producţiei depinde de lansarea unor comenzi ferme din partea României.
Reprezentanţii companiei franceze au spus încă de la începutul anului că un contract cu statul român este esenţial pentru demararea producţiei de elicoptere la noua fabrică de la Ghimbav. Între timp, în luna aprilie, Airbus a şi semnat cu IAR Ghimbav un acord de cooperare exclusivă pentru producerea elicopterului H215M în România.
Cu toate acestea, din partea statului român, fie că e vorba de MAI, fie de MApN, nu s-a discutat la nivel public de vreo potenţială achiziţie de astfel de elicoptere.
Pe de altă parte, chiar şi în lipsa vreunei comenzi de noi elicoptere H215 produse la Braşov, Airbus Helicopters are activitate în fabrica de la Ghimbav, realizând mai multe operaţiuni de modernizare şi retrofit pentru diverşi clienţi internaţionali.
"La finalul lunii octombrie vom primi în fabrică elicoptere finlandeze, de la poliţia de frontieră, pe care le vom moderniza şi le vom aduce la zi de la modelul Super Puma la standardul modelului H215. Asta înseamnă un nou pilot automat şi ultima versiune de echipamente de avionică. E important pentru noi să arătăm că putem executa operaţii complexe şi modernizări în fabrica de la Braşov", au spus reprezentanţii companiei.
Airbus Helicopters este prezent la Ghimbav prin două companii, Airbus Helicopters România, un joint venture cu IAR specializat în modernizarea şi repararea elicopterelor, şi Airbus Helicopters Industries, noua fabrică inaugurată în septembrie 2016 unde se vor produce elicopterele H215. Airbus Helicopters România a fost desemnat centru de excelenţă, ocupând locul I între toate fabricile Airbus din lume, pentru calitatea serviciilor acordate clienţilor.
Airbus este lider mondial în aeronautică şi servicii în domeniul spaţial. În 2016 a generat venituri de 67 miliarde de euro şi a avut aproximativ 134.000 de angajaţi. Airbus oferă cea mai complexă gamă de avioane de pasageri, cu capacităţi între 100 - 600 de locuri. Airbus este de asemenea lider european în domeniile avioanelor cargo, de luptă, transport şi misiuni de salvare precum şi numărul 1 în Europa şi numărul 2 mondial în industria spaţială. În domeniul elicopterelor, Airbus oferă cele mai eficiente soluţii civile şi militare din lume.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Brasovean în data de 05.07.2017, 09:06)
Suntem inca doar un service de elicoptere. Cand vom produce elicoptere la Brasov si sa nu mai asteptam comenzi de mentenanta din Africa?
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.07.2017, 09:07)
Cat o sa stea Francezii la Brasov o sa fim doar un service. Ii asteptam pe americani!
1.2. am o intrebar atunci (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Obama în data de 05.07.2017, 09:42)
cu ce cunostinte si cu ce capital ar putea IAR singura sa produca elicoptere concurente pe piata internationala? ar fi ajuns IAR un centru de excelenta fara a fi integrata intr-un concern international? ar fi avut mai multa sustinere din partea actualului guvern? vorbesc de sustinere financiara, nu doar de vorbe goale. zic ca pana una alta, e bine si asa, nu de alta, dar ca sa nu fie nevoie de reconversie profesionala sau plecat din tara.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.07.2017, 09:48)
Francezii au venit nu pentru ca ne iubesc dar pentru ca armata romana are nevoie de elicoptere iar ei vor sa prinda o bucata din banii destinati inzestrarii armatei. Punct!
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de Obama în data de 05.07.2017, 10:01)
iar chinezii pe care ii vroia Ponta n-au mai venit deloc, nici macar pentru o bucata din bani sau pentru dragostea de Ponta. Totul e pe bani, important e ca ambele parti sa iasa castigatoare, asa cum se intampla la IAR.