Producătorul european de avioane Airbus şi-a îmbunătăţit, astăzi, estimările privind numărul de avioane care vor fi livrate în următorii 20 de ani la nivel mondial, în contextul în care facturile mai mari la carburant obligă companiile aeriene să îşi urgenteze planurile de achiziţionare de avioane noi cu un consum mai mic de combustibil, transmite Reuters, conform Agerpres.
În pofida războiului din Ucraina şi a exploziei inflaţiei, Airbus a revizuit în sus prognozele sale privind creşterea anuală a Produsului Intern Brut mondial, de la 2,5% până la 2,6%, conform celor mai noi prognoze pentru următorii 20 de ani publicate luni de de cel mai mare producător mondial de avioane.
În schimb, Airbus se aşteaptă ca în acest traficul aerian de pasageri să înregistreze un avans de doar 3,6%, faţă de unul de 3,9% prognozat în luna noiembrie a anului trecut. Unul dintre motive este şi faptul că majorarea preţurilor la energie şi certificate de poluare a împins în sus preţul biletelor pentru zborurile cu avionul.
Cu toate acestea, Airbus estimează că aceeaşi creştere a costurilor cu energia va încuraja multe companii aeriene să îşi accelereze planurile privind achiziţionarea de avioane noi cu un consum mai mic de combustibil. În consecinţă, Airbus estimează că în următorii 20 de ani companiile aeriene din întreaga lume vor achiziţiona 39.490 de avioane, faţă de 39.020 de aparate cât estima anterior.
Îmbunătăţirea estimărilor are legătură şi cu eliminarea anului 2021, un an excepţional de slab din cauza pandemiei, din perioada de prognoză de 20 de ani.
În prezent, Airbus se aşteaptă ca 38.600 de avioane de pasageri să fie livrate în următorii 20 de ani, faţă de 38.140 de aparate anterior, şi 890 de avioane de transport de marfă, în creştere faţă de 880 de aparate cât estima anterior.
Cererea venită din Asia, care a fost forţa motrice pentru industria aerospaţială în ultimul deceniu, ar urma să fie uşor mai mică decât preconiza anterior Airbus. Cu toate acestea, Asia va fi responsabilă pentru 45% din livrările mondiale preconizate pentru următorii 20 de ani cu 17.580 de avioane de pasageri şi cargo.
China este aşteptată să devanseze SUA în calitate de cea mai mare piaţă aeronautică din lume în următorii ani. Însă cel mai mare ritm de creştere va fi înregistrat de India, unde piaţa internă ar urma să înregistreze un ritm mediu de creştere de 6,6% pe an în următoarele două decenii, de trei ori mai mult decât creşterea medie anuală de 2,1% înregistrată de SUA.
Aproape jumătate din valoarea transportului global de marfă se face pe calea aerului iar acest sector este în creştere pe măsură ce companiile îşi consolidează lanţurile de aprovizionare. Airbus se aşteaptă ca traficul aerian de marfă să înregistreze un ritm mediu de creştere de 3,2% pe an.
Grupul Airbus este lider global în aeronautică, spaţiu şi servicii conexe. Airbus oferă o gamă variată de avioane de pasageri, de la 100 la peste 600 de locuri şi mai furnizează elicoptere, aeronave-cisternă, de luptă, de transport şi pentru alte misiuni. Airbus este prezentă în România cu toate cele trei divizii: Airbus Helicopters România şi Premium Aerotec în Braşov şi Airbus Defense and Space în Bucureşti