AIRLINES FOR EUROPE: Peste 300 milioane de pasageri au fost afectaţi de întârzierea zborurilor în Europa în 2018

I.M.
Internaţional / 6 martie 2019

Sursă foto: Twitter

Sursă foto: Twitter

Anul 2018 a fost unul din cei mai slabi ani în materie de întârzieri de zboruri din ultimul deceniu, din cauza capacităţii limitate de control a traficului aerian şi a efectivelor insuficiente, a subliniat astăzi organizaţia Airlines for Europe (A4E), transmite AFP.

Traficul aerian în Europa a cunoscut o creştere de 3,8% între 2017 şi 2018 însă "întârzierile au crescut cu 105%", a anunţat organizaţia cu prilejul unui summit la Bruxelles, în prezenţa principalilor directori ai companiilor aeriene membre.

"Ineficacitatea spaţiului aerian european a costat Uniunea Europeană în 2018 aproximativ 17,6 miliarde euro (în creştere cu 28%) şi 334 milioane de pasageri (în creştere cu 26%) au fost afectaţi de întârzieri", a anunţat Airlines for Europe (A4E), o asociaţie care regrupează 15 companii aeriene (Aegean, airBaltic, Air France-KLM, Cargolux, easyJet, Finnair, Icelandair, International Airlines Group (IAG), Jet2.com, Lufthansa Group, Norwegian, Ryanair, TAP Air Portugal, Smartwings şi Volotea).

A4E a dat vina pentru această situaţie pe un cumul de factori "în special lipsa de personal de control aerian, grevele controlorilor precum şi structura ineficientă a spaţiului aerian european".

"Această situaţie este ruşinoasă şi total inacceptabilă", a criticat directorul general de la IAG Willie Walsh, precizând că în patru ani, începând din 2014 şi până în 2018, numărul de întârzieri de zboruri datorate controlului aerian a crescut cu 279%.

La rândul său, directorul general de la Ryanair, Michael O'Leary, a pledat pentru introducerea unei concurenţe sporite între serviciile de control aerian ale diferitelor state europene.

"Facem din nou un apel către guvernele naţionale şi Uniunea Europeană să facă din reformarea gestiunii ineficiente a traficului aerian european o prioritate politică", a declarat directorul general de la A4E, Thomas Reynaert.

A4E solicită în special actorilor politici să adopte măsuri pentru a accelera angajarea controlorilor aerieni în momentul în care ies de pe băncile şcolilor, să centralizeze gestionarea traficului aerian european, să pună în practică un spaţiu aerian comun în cursul mandatului viitoarei Comisii Europene şi să impună o interoperabilitate a sistemelor de gestionare a traficului aerian european. De asemenea, A4E propune ca prestatarii de servicii de navigaţie aeriană să fie responsabili pentru indemnizaţiile acordate pasagerilor în cadrul regulamentului european 261/2004 ca urmare a perturbărilor provocate de controlul de trafic aerian.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb