Albania-destinaţia surpriză pentru 2013

Ziarul BURSA #Companii #Turism / 29 aprilie 2013

Excelenţa Sa, ambasadorul Republicii Albania în România, domnul Sami Shiba

Excelenţa Sa, ambasadorul Republicii Albania în România, domnul Sami Shiba

Pentru propriii indicatori climatici, Albania rămâne deschisă ca o destinaţie pentru cele 12 luni ale anului. Mai ales în timpul lunilor aprilie-mai, începe cu o intensitate mai mare şi totodată şi în perioada septembrie-octombrie, desigur că perioada verii rămâne şi cea mai vizitată de turişti: ţara este populată de grupuri organizate de turişti internaţionali care vizitează destinaţii turistice în Albania.

Locurile cele mai frecvente vizitate rămân Butrint şi Apollonia, centre arheologice, Oraşele Muzee Berat şi Gjirokastra, o parte din lista UNESCO, oraşul panoramic şi istoric Kruja, amfiteatrul roman din Durres etc.

Turismul a cunoscut o performanţă foarte bună şi anul trecut, când ţara a fost vizitată de 4,7 milioane de turişti (din care 1,3 milioane erau albanezi cu paşapoarte străine). Albania în acest an se aşteaptă la o continuare a "boom-lui" turistic din ultimii ani.

Excelenţa Sa, ambasadorul Republicii Albania în România, domnul Sami Shiba, ne-a declarat: "Atracţiile ţării sunt numeroase şi de interes, asociate cu o gamă de produse. Cu o linie de coas-tă de 450 km, Albania este o destinaţie favorită pentru soare şi turism la mare. Cererile pentru acest produs sunt afişate de unele companii de turism, cum ar fi cele din Republica Cehă, Polonia, Germania şi, în cele din urmă, după participarea la Târgul de la Milano, în februarie 2013, şi de vecinul nostru, Italia".

Guvernul lucrează la îmbunătăţirea infrastructurii şi pentru a face mai accesibile traseele spre plajele specifice. Atrăgătoare sunt produsele turistice culturale, oferite printr-o varietate de obiecte, cum ar fi parcurile arheologice, castele medievale ilire, poduri vechi, oraşe cu arhitectură tipică, un complex de biserici şi mănăstiri bizantine şi post-bizantine, clădiri de epoca otomană etc., obiective turistice vizitate frecvent în special de către turişti europeni (francezi, britanici, germani, ţările din Benelux, Polonia etc).

Formele alternative de turism (turism, sport, sporturi de apă - cum ar fi rafting, caiac etc.), acum sunt frecventate de turişti străini în Albania. Parcul Naţional din Theth (Alpii Albaniei) rămâne una din cele mai frecventate zone turistice, 90% dintre vizitatorii acesteia fiind turişti internaţionali.

Recent, în cadrul proiectului "Vârfuri din Balcani", care include trei ţări - Albania, Kosovo şi Muntenegru, pe teritoriul albanez este construit un drum de 65 km, cu toate semnalizările corespunzătoare pentru turiştii care preferă plimbările în natură.

Anul acesta, "Vârfurile din Balcani" au primit premiul întâi de la categoria Destination Stewardship", de către The World Travel & Tourism Council's (WTTC's) care a avut loc la Abu Dhabi. Această organizaţie, recunoscută ca una dintre autorităţile importante din industria turismului din lume, a selectat Alpii Albaniei ca una dintre 12 destinaţii turistice pentru 2013, din 46 de ţări concurente.

Între timp, în canioanele râului Osumi, infrastructura rutieră a făcut posibilă atragerea unui număr mai mare de turişti interesaţi de sporturile nautice pe râu.

Turismul albanez în 2013 a precedat participarea ţării la importante târguri turistice: BIT Milano (februarie) şi ITB Berlin (martie). În timpul acestor activităţi de promovare sunt contactaţi o serie de operatori importanţi de turism, mass-media şi alte companii legate de turism.

În timpul Târgului de la Milano, cunoscutele posturi de televiziune Mediaset şi Italia Uno au apreciat Albania ca pe "destinaţia surpriză pentru 2013".

Domnul Sami Shiba a adăugat: "Programele puse în aplicare de Ministerului Turismului au ca principale obiective dezvoltarea şi promovarea turismului, îmbunătăţirea imaginii ţării noastre în planul destinaţiilor de vacanţă, al turismului special. Se încearcă atragerea unui număr mai mare de turişti decât în anii precedenţi, procentul de creştere fiind preconizat la 13% , pentru ca în anul 2013 numărul total de turişti să ajungă la 4,3 milioane. În anul 2011, Albania a fost vizitată de 4 milioane turişti".

Ce ar trebui să ştie turiştii străini care vizitează Albania?

- Albania, până de curând aflată într-o situaţie de izolare, nu a fost accesibilă vizitelor turiştilor străini. În prezent, ea reprezintă un punct turistic nou în inima Europei, este percepută ca o destinaţie turistică atractivă, primitoare şi autentică. Atrăgătoare datorită unui mediu natural, cultural şi istoric, este uşor accesibilă de pe pieţele internaţionale. Potrivit presei italiene, Albania reprezintă o "destinaţie surpriză pentru 2013".

- Este un produs turistic diversificat, oferind atât plaje de coas-tă, lac, munţi, văi, cât şi un vast patrimoniu cultural şi artistic în zone geografice foarte mici dar accesibile.

- Poziţia geografică şi relieful favorizează turismul albanez oferind plaje la poalele muntelui (combinaţia Balcani - Marea Mediterană), în timp ce peisajul captează atenţia şi încântă ochiul turistului prin diverse forme şi combinaţii minunate de munţi, mări, văi şi câmpuri. Toate acestea pun la dispoziţia celor care vizitează Albania posibilitatea de a se bucura de o vastă ofertă turis-tică, cuprinzând toate anotimpurile, adevărate monumente naturale atractive, cum ar fi circuri glaciare, chei adânci ale râurilor, peşteri carstice, cascade etc.

- Climatul de tip mediteranean din zonele de coastă şi impactul climatului continental în partea de nord şi est a ţării permit dezvoltarea pe diferite tipuri de turism în aproape toate anotimpurile. Astfel, clima mediteraneană joacă un rol foarte important pentru dezvoltarea turismului de coastă şi medical, în timp ce climatul rece de munte permite dezvoltarea turismului de aventură.

- Albania are litoral cu două mări, Adriatică şi Ionică, este presărată cu lacuri, numeroase râuri şi resurse de apă, constituind un adevărat potenţialul natural pentru dezvoltarea turismului. Toate acestea, combinate cu un climat favorabil şi peisaje frumoa-se, permit crearea condiţiilor potrivite pentru dezvoltarea diferitelor tipuri de turism în apă. În acest context, importanţa actuală a lacurilor Shkodra, Ohrid şi Prespa, a râului Drin Drin alb-negru, este cu atât mai mare.

- Albania are o bogată şi diversă floră şi faună. Flora conţine un număr impresionant de specii de plante, caracteristice fiecărei zone geografice, de la plante specifice regiunii mediteraneene, la cele întâlnite doar pe pajiştile alpine. Toată această biodiversitate creează posibilitatea Albaniei să devină un model în dezvoltarea ecoturismului. În cadrul acestui climat s-a dezvoltat o lume animală bogată şi diversă, care constituie, de asemenea, un potenţial natural important pentru dezvoltarea pe tipuri specifice de circulaţie turistică, cum ar fi turismul de vânătoare.

- Patrimoniul istoric şi cultural este un alt atu în planul promovării turistice a Albaniei. Muzeele oraşelor Berat şi Gjirokastra, Kruja, sau centrele vechi ale oraşelor Durres vechi, Butrint, Apollonia etc. sunt frecventate de-a lungul anului de un număr mare de turişti entuziaşti.

În scopul de a sprijini industria turismului, autorităţile au făcut foarte mult. Guvernul albanez a lucrat pentru îmbunătăţirea infrastructurii rutiere, în scopul de a avea o reţea rutieră modernă, care ar permite cetăţenilor albanezi, vizitatorilor, turiştilor şi investitorilor străini să călătorească cu uşurinţă peste tot în ţară.

Cum poate un călător român să ajungă în Albania? Există cerinţe specifice?

Domnul Sami Shiba ne-a răspuns: "Cetăţenii români pot intra în Albania, fără viză, cu cartea de identitate sau paşaportul, pentru perioade de şedere mai scurte de 90 de zile într-un interval de 6 luni.

Ne aflăm în vecinătatea României, este momentul ca turiştii români să descopere Albania, o ţară prietenă şi ospitalieră, în care se vor simţi ca la ei acasă.

Vreau să profit de ocazie pentru a invita în Albania turiştii români şi să ia în considerare că au ales una din cele mai bune opţiuni".

(Pentru mai multe detalii vezi: www.akt.gov.al)

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb