Alcatel-Lucent a înregistrat în trimestrul trei pierderi de 182 milioane de euro (269 milioane de dolari), peste aşteptările analiştilor, deoarece principalii săi clienţi, companiile de telefonie mobilă, şi-au redus cheltuielile, transmite AP.
În perioada similară din 2008, producătorul de echipamente de telecomunicaţii înregistrase pierderi de 40 milioane de euro. Vineri, acţiunile Alcatel-Lucent au scăzut cu 5,8 la sută, la 2,71 euro, la bursa de la Paris.
În perioada iulie-septembrie 2009, veniturile companiei au înregistrat un declin de 9,3 la sută, la 3,7 miliarde de euro. Ben Verwaayen, directorul general al Alcatel-Lucent, a declarat că firma a îndeplinit 80 la sută din obiectivul pentru acest an, de reducere a costurilor cu 750 milioane de euro, în ciuda scăderii vânzărilor, pe fondul crizei economice mondiale.
Compania Alcatel-Lucent România s-a format în anul 2006, în urma fuziunii dintre Alcatel şi Lucent Technologies, pe bazele Alcatel Network Systems România.
Rezultat al unei investiţii de peste 25 milioane euro, Alcatel Network Systems România a fost înfiinţată în 1991 la Timişoara, ca societate mixtă între Alcatel CIT (Franţa), Data TIM (Timişoara) şi alte trei companii româneşti.
De-a lungul timpului, compania a dezvoltat în Timişoara un centru regional cu greutate, având aici numeroase centre de expertiză, training, cercetare şi dezvoltare, de aici fiind coordonată activitatea grupului din 10 ţări situate în Europa de Sud-Est: Albania, Bulgaria, Bosnia-Herţegovina, Croaţia, România, Muntenegru, Macedonia, Serbia, Republica Moldova, Slovenia şi regiunea independentă Kosovo.