Divizia britanică a lanţului german de supermarketuri cu discount "Aldi" va investi 300 de milioane de lire sterline în magazinele sale locale, în următorii trei ani. Planul include dotarea magazinelor cu rafturi speciale pentru expunerea băuturilor alcoolice, a produselor proaspete şi a celor destinate copiilor. Totodată, investiţia are ca destinaţie instalaţiile frigorifice, culorile magazinelor, corpurile de iluminat etc.
Compania vrea să aibă 1.000 de magazine în Marea Britanie, până în 2022, şi anunţă că decizia ţării de a ieşi din Uniunea Europeană nu îi afectează cheltuielile viitoare de capital.
"Aldi" a precizat că, de la începutul lui 2016 până în prezent, a redus preţurile cu 30%.
În anul fiscal încheiat în 31 decembrie 2015, "Aldi" a realizat un profit operaţional de 255,6 milioane de lire, faţă de 260,3 milioane de lire în 2014, din cauza reducerii preţurilor de distribuţie. Vânzările "Aldi" au sporit cu 12% în 2015, ajungând la un record de 7,7 miliarde de lire, nivel dublu faţă de cel din urmă cu trei ani.
La sfârşitul anului trecut, "Aldi" avea active nete de 2,1 miliarde de lire.
"Aldi" şi rivalul său german "Lidl" sunt supermarketurile cu cele mai mari creşteri din Marea Britanie, având o cotă de piaţă combinată de 10,8%, potrivit Reuters. Datorită strategiei low-cost, cele două lanţuri au câştigat teren în defavoarea rivalilor "Tesco", "Sainsbury's", "Asda" şi "Morrisons", obligând aceste lanţuri să reducă, la rândul lor, preţurile.
În prezent, "Aldi" se aprovizionează în proporţie de 77% de la furnizorii britanici, faţă de 69% în 2014.
"Aldi" are 785 de magazine în Marea Britanie şi Irlanda. Anul viitor, compania plănuieşte să deschidă 70 de centre comerciale noi în cele două ţări.