Amazon intenţionează să-şi extindă afacerea de vânzare de birotică în Europa şi la nivel internaţional, transmite Reuters.
Compania caută afaceri cu o creştere mare, cu marje mari, deoarece intenţionează să închidă toate cele 68 de magazine fizice de cărţi, magazine pop-up şi magazine de "4 stele" din Statele Unite şi Regatul Unit, punând capăt unora dintre cele mai lungi experimente în comerţul cu amănuntul tradiţional.
Vânzările brute ale Amazon Business în Europa au crescut cu un ritm anual de 25% între 2020 şi 2022, a declarat vicepreşedintele Alexandre Gagnon, într-un interviu.
Amazon a refuzat să precizeze ce ţări va viza în continuare. Compania facilitează companiilor din Europa să cumpere lucruri precum scaune de birou, birouri, hârtie şi cerneală de imprimantă în vrac, a spus Gagnon, în vederea câştigării de contracte pentru a le furniza.
Afacerea oferă marje potenţial mai mari decât afacerea principală a Amazon pentru consumatori, deoarece efectuarea unui număr mai mic de livrări în vrac este mai ieftină, pe unitate, decât a livra milioane de colete mici către persoanele fizice.
Când restricţiile cauzate de Covid-19 din 2020 şi 2021 i-au forţat brusc pe angajaţi să lucreze de acasă, companiile şi persoanele fizice au fost nevoite să investească în mobilier şi echipamente pentru spaţiile de lucru de acasă.