Ambalajele din polietilenă au avut cea mai bună evoluţie în activitatea "Prodplast"

ARISTICĂ BRÂNZAN
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 22 iunie 2005

Interviu cu doamna Elena Pantazi, directorul general al societăţii

Societatea "Prodplast" SA Bucureşti are peste 40 de ani de experienţă în domeniul prelucrării materialelor plastice, fiind prima firmă de acest gen din România. Producţia de prelucrate din material plastic a început practic în anul 1957, de atunci societatea dezvoltîndu-se continuu şi diversificîndu-şi producţia. Din anul 1995 societatea s-a privatizat, iar din anul 1997 este cotată la Bursa de Valori Bucureşti.

Ofertă foarte diversă de produse în sistem de certificare ISO 9001:2000

"Prodplast" SA Bucureşti oferă în prezent o gamă foarte largă de produse, destinate atît utilizatorilor casnici, cît şi celor industriali, în protofoliul său existînd peste 20.000 de sortimente şi tipodimensiuni, cum ar fi: granule PVC pentru cabluri electrice, încălţăminte, furtune, ţevi, tuburi; tuburi pentru instalaţii electrice, ţevi pentru apă şi fluide cu acţiune necorozivă asupra PVC, articole sanitare şi de menaj, articole de voiaj, birou şi grădină, navete, cutii; articole industriale (componente auto, carcase acumulatori, căşti de protecţie); folii pentru ambalare, construcţii, solarii; folii cu bule, folii termocontractibile, benzi avertizoare, saci (inclusiv în role), pungi şi sacoşe (imprimate în 1-6 culori), profile complexe pentru industria auto, mobilă; clişee flexografice din fotopolimeri pentru imprimări pe folie (polietilenă, polipropilenă), hîrtie, carton, matriţe pentru produse injectate, suflate şi termoformate; SDV-uri pentru linii de extrudere; piese de schimb pentru echipamente specifice prelucrării materialelor plastice; reparaţii matriţe.

Începînd cu anul 1999, "Prodplast" SA a implementat un sistem de management al calităţii care a fost certificat conform ISO 9002:1994 în anul 2000, iar în anul 2003 sistemul a fost recertificat conform ISO 9001:2000 (SRAC şi IQNet).

Principalii clienţi ai "Prodplast" SA Bucureşti, companii multinaţionale şi societăţi româneşti de renume

Principalii clienţi ai "Prodplast" SA Bucureşti sînt companii multinaţionale sau societăţi româneşti de renume. Doamna Pantazi ne-a spus: "Desigur că asemenea partenerii ne obligă foarte mult, cu atît mai mult cu cît în conformitate cu procedurile interne ale clienţilor noştri sîntem periodic supuşi unor audituri şi evaluări foarte severe, ce acoperă procesele, produsele, personalul şi instruirea acestuia (de la nivelul de vîrf pînă la personalul de operare directă)". "Prodplast" este un producător şi un furnizor recunoscut de compounduri de PVC pentru industria de cabluri electrice (izolaţii şi manta, acoperind o plajă largă de aplicaţii, în conformitate cu standardele româneşti şi europene), principalii săi clienţi în acest domeniu fiind "Pirelli" Slatina, "Iproeb" Bistriţa, "Electroplast" Bistriţa, "Energoplast" etc. Firma este, de asemenea, producător de granule PVC pentru industria de încălţăminte (în special de protecţie), inclusiv cu un grad de expandare controlat. Granulele PVC se execută într-o gamă largă de culori, conform mostrelor sau cataloagelor RAI. În domeniul ambalajelor din polietilenă, clienţii aparţin unor sectoa-re diverse: fabrici de ulei (grupul american Bungee, Argus SA Constanţa), fabrici de bere (Tuborg), detergenţi (Unilever), lapte şi produse lactate ("Bucovina" SA Suceava, "Lactag" SA Piteşti), conserve (Râureni), ambalaje complexe (Conterra Focşani), industria alimentară (Standard Nutricia Salrom), industria tutunului, industria mobilei. "Prodplast" este, de asemenea, prezentă cu bunuri de larg consum: injectate şi ambalaje în reţelele cash & carry, hypermarketuri, supermarketuri (Metro, Carrefour, Rewe, Cora). Firma produce şi livrează ambalaje injectate (navete, cutii scule, carcase, dopuri suporţi) într-o gamă diversă ca forme, dimensiuni, culori, pentru clienţi ca "Interstarchim", "Oltchim" etc.

Principala destinaţie a profitului - investiţiile de modernizare

În legătură cu investiţiile făcute în ultimii ani, resursele financiare pentru această destinaţie şi rezultatele obţinute, doamna director general Elena Pantazi a afirmat: "În cursul anului 2004 societatea a realizat o cifră de afaceri de 534,52 miliarde lei, cu 5,15% mai mare decît în anul 2003 şi un profit net de 22,6 miliarde lei. Cea mai mare parte din profit este reinvestită permanent, cu scopul de a reabilita din punct de vedere tehnic mijloace de producţie. În perioada 2001-2002 < Prodplast > SA Bucureşti a realizat investiţii şi modernizări pentru reabilitarea tehnică parţială a instalaţiei de transport, dozare, malaxare PVC, în valoare totală de circa 2.000.000 euro. Această investiţie, permite un sistem avansat de control al procesului de obţinere a granulelor PVC, constanţă în calitatea acestora, excluderea erorilor umane la dozarea componenţilor. În anul 2004, s-a continuat reabilitarea tehnică a instalatiei de obţinere a granulelor PVC, astfel că în prima parte a anului 2005 s-au pus în funcţiune două linii de compoundare granulare PVC, valoarea acestor investiţii depăşind un milion de euro. S-a investit, de asemenea, în modernizarea şi eficientizarea transportului intern, în achiziţionarea de mijloace de transport marfă, în echipamente destinte controlului calităţii pe flux şi la final, în dotarea laboratorului tehnologic cu cele mai moderne instalaţii de vălţuire şi presare a PVC, în instalaţii de recuperare avansată a deşeurilor tehnologice".

Concurenţa de pe piaţa internă este foarte puternică şi de multe ori neloială

În domeniul granulelor PVC, < Prodplast > SA Bucureşti deţine o poziţie importantă pe piaţa internă, iar în domeniul ambalajelor şi al bunurilor de larg consum, deşi concurenţa s-a intensificat puternic în ultimii ani, "Prodplast" a reuşit să-şi păstreze clienţii şi în acelaşi timp să atragă noi clienţi. Doamna Pantazi ne-a mai spus: "Există însă şi mulţi producători mici care eludează reglementările din domeniul calităţii, al protecţiei consumatorilor, reuşind astfel prin preţurile aparent mici pe care le practică să intre pe un segment de piaţă, deşi calitatea, durata de viaţă şi comportarea în exploatare a produselor lor sînt într-un raport net nefavorabil clienţilor vis-a-vis de preţul plătit pe acel produs. Aceşti producători nu sînt interesaţi de satisfacţia şi fidelizarea clienţilor, nu deţin de exemplu, avize sanitare pentru ambalaje şi produse care vin în contact cu alimentele, iar consumatorii nu sînt încă suficient informaţi privind riscurile la care se supun cumpărînd în orice condiţii. Unul din exemple îl reprezintă sacoşele (pungile) în care, în calitate de cumpărători, primim pîinea sau alte alimente - aspectul lor marmorat gri, cenuşiu, arată că sînt executate din deşeuri, a căror provenienţă nu este controlată şi care nu au aviz sanitar pentru a le face apte utilizării în domeniul contactului cu alimentele. De asemenea, practicarea muncii la negru sau gri este un alt aspect care afectează societăţile corecte din rîndul celor peste 3.000 de societăţi româneşti prelucrătoare de mase plastice, înregistrate la Registrul Comerţului. Este absolut necesară înăsprirea sancţiunilor pentru utilizarea unor asemenea practici: cităm poziţia Cartelului Alfa care a propus acest lucru, exemplificînd Danemarca, unde munca la negru este pedepsită cu pînă la şase ani de închisoare. În viitorul apropiat, odată cu creşterea gradului de informare a consumatorului, cu adoptarea unei legislaţii armonizată cu cea din UE, cu intensificarea controalelor efectuate de cei abilitaţi, treptat producătorii menţionaţi vor fi excluşi de pe piaţă".

Greutăţi în activitate

În activitatea sa, societatea "Prodplast" SA Bucureşti se confruntă şi cu alte greutăţi, generate de fiscalitatea excesivă (în domeniul cotelor de asigurări sociale), blocaj financiar, durata excesiv de lungă (ani de zile) în procesele cu debitorii rău platnici (pînă la pronunţarea sentinţelor toate bunurile debitorului sînt transferate pe alte firme/persoane, astfel că executorii judecătoreşti nu mai au ce executa în favoarea firmelor creditoare - înşelate), scăderea cursului valutei (cu impact major asupra exporturilor). Birocraţia excesivă, precum şi legislaţia stufoasă, interpretativă, inconsecventă, foarte des schimbată, multitudinea de norme, ordine şi instrucţiuni de aplicare, îngreunează foarte mult, în opinia doamnei Pantazi, funcţionarea normală a unei societăţi, făcînd dificilă stabilirea unei strategii pe termen mediu şi lung.

Proiecte de viitor: modernizări şi investiţii, calitate şi eficienţă

În ceea ce priveşte proiectele de viitor ale societăţii, doamna director general Pantazi a declarat: "În programele noastre de viitor sînt prevăzute proiecte investiţionale de modernizare, cu derularea în următorii ani, vizînd lărgirea gamei sortimentale.

Deciziile de finanţare a modernizărilor şi a investiţiilor se vor lua, ca şi pînă acum, după o analiză foarte atentă a pieţei şi a consumatorilor, astfel ca recuperarea investiţiei să se facă într-un termen cît mai scurt, iar investiţia să fie un succes, lucru pe care îl dezvoltăm să fie pe termen lung şi nu conjunctural".

BVC 2005

În acest an, prin BVC, "Prodplast" SA Bucureşti şi-a propus realizarea unei cifre de afaceri în valoare de 611 miliarde lei şi un profit brut de 19,77 miliarde lei. Rezultatele obţinute pe primele patru luni au fost diferite pe cele trei centre de profit (prelucrate PVC, injectate, ambalaje polietilenă), cea mai bună evoluţie înregis-trîndu-se în domeniul ambalajelor din polietilenă. Creşterea vînzărilor în acest domeniu a acoperit evoluţiile conjucturale din celelalte două centre de profit, pe total societate obţinîndu-se o cifră de afaceri de 178,2 miliarde lei, faţă de 165,9 miliarde lei realizată în aceeaşi perioadă a anului 2004.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb