ANA Hotels anunţă finalizarea primei etape a procesului de renovare a Athenee Palace Hilton, respectiv "Aripa nouă" cu cele 132 de camere, potrivit unui comunicat remis redacţiei
Lucrările de modernizare au la baza investiţiei o continuare a viziunii de lungă durată a proprietarului grupului ANA Hotels, George Copos: "Sunt român şi investesc în România", implicând toată atenţia la detalii, perseverenţa şi dedicarea sa, pe tot parcursul proiectului, atât în faza de planificare cât şi în cea de execuţie.
Acest îndrăzneţ proiect de renovare şi modernizare a hotelului-monument istoric Athenee Palace Hilton, a fost planificat la o valoare totală de 25 milioane de euro, dar se preconizează că până la finalul proiectului se va ajunge la 30 milioane de euro. Realizarea lui a putut fi posibilă prin parteneriatul de peste 20 de ani dintre compania Ana Hotels şi BRD - Groupe Societe Generale.
Investiţia face parte din filozofia proprietarului grupului ANA Hotels, aceea de a face lucruri de calitate, durabile peste ani şi a fost realizată în cea mai grea perioadă a industriei hoteliere din întreaga sa istorie. Planificarea proiectului a durat 5 ani şi implementarea primei părţi a investiţiei s-a finalizat într-un timp record, respectiv mai puţin de 6 luni. Valoarea primei etape a proiectului de renovare a ajuns la 13 milioane de euro.
Conceptul arhitectural a fost realizat de compania "Alexander James International" din Londra, prin proiectanţii Richard Morton şi Sarah Brooker. Implementarea efectivă a conceptului a fost realizată de compania românească "Inegal Design", prin arhitecţii Radu Grosu şi Mihaela Mircea, iar antreprenor general a fost compania "Bog'Art".
Noua înfăţişare a camerelor Athenee Palace Hilton are la bază un concept de amenajare actual, elegant, dar complementar cu istoria de peste 107 ani a hotelului. Un accent puternic s-a pus pe calitatea materialelor folosite, iar particularităţile tehnice sunt definite de tehnologii avansate şi inovatoare de ultimă generaţie, pentru ca oaspeţii să se bucure de o şedere unică într-o locaţie de prestigiu având facilităţi luxoase şi totodată moderne.
"Odată cu redeschiderea hotelului Athenee Palace în 1996, sub brandul Hilton Hotels & Resorts, locaţia a continuat să fie o parte esenţială a istoriei Bucureştiului, găzduind unele dintre cele mai memorabile evenimente", a spus directorul general Rainer Gieringer. "Suntem foarte încântaţi să aducem un aspect proaspăt şi contemporan acestei proprietăţi iconice, pe măsură ce continuăm să inovăm modul în care oferim ospitalitate de clasă mondială oaspeţilor noştri şi comunităţii."
Sprijinind industria hotelieră în redefinirea călătoriilor sustenabile, prin acest proiect, Athenee Palace Hilton şi-a dorit minimizarea pierderilor termice, prin re-proiectarea completă a sistemelor de alimentare cu apă, a celor de climatizare şi a întregii tâmplării exterioare şi interioare. Astfel, Athenee Palace Hilton urmăreşte reducerea amprentei asupra mediului şi integrarea investiţiilor ca proiecte cu impact social prin inovaţii ecologice şi tehnologice. Agenda de cameră imprimată cu informaţiile esenţiale privind serviciile hoteliere, precum şi cele utile despre oraş, va fi integrată într-un sistem inteligent al televizoarelor din cameră.