Doar 35% dintre companii instalează automat update-uri pentru software-urile pe care le utilizează pentru a-şi desfăşura activitatea, potrivit unei cercetări de piaţă realizate în noiembrie 2012 de către specialiştii B2B International.
În noiembrie anul trecut, B2B International a intervievat peste 5.000 de manageri IT, care ocupă funcţii de nivel înalt în diferite companii din întreaga lume, în cadrul cercetării realizate pentru Kaspersky Lab.
Printre altele, studiul a evaluat gradul de utilizare a tehnologiilor care instalează automat update-uri pe computerele companiei. Dintre companiile care au un sistem de client management instalat, doar 35% folosesc această tehnologie, conform cercetării de piaţă.
"Infractorii cibernetici se folosesc adesea de vulnerabilităţile pentru care nu au fost lansate patch-uri din software-urile expirate, pentru a pătrunde în infrastructura IT a companiei", precizează specialiştii.
Conform acestora, infractorii cibernetici utilizează un instrument foarte popular - exploit-urile - pentru a-şi atinge scopurile. Exploit-urile sunt elemente care folosesc vulnerabilităţile sistemului de operare şi ale aplicaţiilor pentru a infecta computerele. Ele sunt utilizate adesea pentru a lansa atacuri asupra companiilor, de aceea soluţiile de securitate pentru companii încearcă să le detecteze şi să le distrugă.
Specialiştii aduc în vedere faptul că o modalitate eficientă de a preveni şi de a elimina aceste vulnerabilităţi este instalarea de patch-uri pentru software.