Pentru firmele din domeniu, vânzările de 1 şi 8 Martie reprezintă o mare parte din cifra de afaceri la nivelul întregului an. O analiză realizată de compania de consultanţă Frames pe baza datelor statistice de la INS, Registrul Comerţului, Ministerul Finanţelor şi a estimărilor companiilor din acest sector arată că, în numai 8 zile, florăriile din mediul urban vor încasa aproape 20 de milioane de euro, arată un comunicat remis Redacţiei.
Estimarea ia în calcul că la oraş, mediul în care se vând peste 90% din flori, locuiesc 4,56 de milioane de femei cu vârsta de peste 18 ani şi că măcar jumătate dintre doamne şi domnişoare vor primi un buchet de flori în această periodă, la un preţ mediu de 40 de lei.
Analiştii de la Frames afirmă: ,,Estimările Frames, confirmate de o serie de companii din domeniu, indică vânzări de peste 2,28 de milioane de buchete de flori în perioada 1-8 Martie, cu o marjă de plus-minus 20%. Asta înseamnă o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de lei în 8 zile, luând în calcul şi vânzările din supermaketuri şi alte magazine nespecializate".
Potrivit acestora, 2020 se anunţă a fi, astfel, cel mai bun an din istorie pentru piaţa de flori din România. Datele preliminarii arată că, în 2019, business-ul cu flori din ţara noastră a depăşit 1,5 miliarde de lei, o cifră mai mult decât dublă faţă de 2010 (399,1 mil.lei).
În 2018, cele 3091 de firme active în acest sector (coduri CAEN 4622/4776) raportau afaceri de 1,4 miliarde de lei, în creştere cu 170 milioane de lei faţă de anul anterior. Şi profitabilitatea sectorului a crescut semnificativ, de la 14,7 milioane lei în 2010 la 99,5 milioane lei în 2018.