Infrastructura din România face dificilă transportarea echipamentelui greu. Poduri care nu pot susţine greutarea unui blindat, drumuri pietruite, sunt câteva impedimente regăsite în ţăra noastră, după cum reiese dintr-o analiză a Reuters.
"Momentan, orice efort de a accelera trupele spre est nu le va împiedica să se blocheze pe ultimele mile, pe drumurile pline de gropi din România", se arată în analiză.
Drumurile pietruite şi de pământ reprezintă aproximativ 28% din căile rutiere, potrivit datelor Oficiului Naţional de Statistică al ţării. Autostrăzile reprezintă doar 5,3% din reţeaua rutieră a României. Doar 11% din drumuri au patru benzi.
"Ai trupe, asta e frumos, ai echipament greu pe care trebuie să-l transporti pe drumuri, dar pe ce drumuri?" a declarat Alina Inayeh, de la German Marshall Fund.
Cu o populaţie de 19 milioane de locuitori, al nouălea stat ca mărime al UE după suprafaţă terestră România avea mai puţin de 1.000 km de autostradă în 2021, comparativ cu 13.192 km în Germania.
"Am descoperit prin exerciţiile din ultimii ani că, cu cât mergi mai spre est, devine mai dificil, deoarece infrastructura nu este la fel de robustă sau redundantă. (...) Nu sunt multe poduri care să poată susţină greutatea unui tanc Abrams modern sau Leopard sau British Challenger", a spus Ben Hodges.
În centrul judeţului Braşov, unde a fost înfiinţat un nou grup de luptă NATO în frunte cu trupe franceze, la baza militară Cincu, accesul este îngreunat de un pod în descompunere.
Podul Voila, care are aproape şapte decenii, nu poate face faţă traficului uşor, darămite tancurilor şi vehiculelor blindate. Tot traficul a fost suspendat, a spus primarul Voilei, iar un pod nou nu va fi finalizat decât anul viitor.
Convoiul francez de 13 tancuri Leclerc care era prea greu pentru drumurile din România a trebuit să găsească în cursul acestei luni o rută alternativă de la gara Voila până la baza militară, adăugând câteva ore în plus la călătorie, a declarat un purtător de cuvânt al Ministerului Apărării.
Ministerul Apărării a declarat pentru Reuters că este conştient de infrastructura care împiedică mobilitatea şi şi-a transmis priorităţile de investiţii către ministerul transporturilor. Anul acesta, a depus 11 proiecte de transport rutier cu dublă utilizare militară-civilă pentru finanţare în cadrul CEF.
Specialiştii analizează potenţialele rute de întărire militară din nordul Ţărilor Baltice până în Sudul României, se mai arată în analiza Reuters.
1. fără titlu
(mesaj trimis de adrian în data de 22.11.2022, 08:55)
cu o populatie reala de 10 milioane, nu 19 milioane.....poate incearca blindatele autostrada Sibiu- Deva, data in folosinta de citiva ani, e solida si surpabila de la un an de la darea n folosinta......e cea mai sigura cale de acces...vor merge ca vapoarele prin furtuna.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.11.2022, 12:00)
Hehe, iata ca la un moment dat furaciunile si nepasarea devin o problema de siguranta nationala! Acum o sa vina tot secu sa preia santierele ca stiu ei mai bine.