Operatorii din turismul de la noi trebuie să se concentreze pe mai puţine pieţe externe, ca să atragă mai mulţi turişti străini, susţine preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Lucia Morariu. Dom-nia sa a declarat ieri, pentru ziarul BURSA, că, în acest moment, eforturile agenţilor turistici "se risipesc în prea multe părţi". În viziunea sa, aceştia ar trebui să-şi îndrepte activitatea spre acele ţări care furnizează cel mai mare număr de turişti şi în din care transportul cu avionul se poate face cît mai simplu. Lucia Morariu consideră că modalitatea de deplasare reprezin-tă una din principalele motive pentru care ţara noastră este ocolită de străini. Preşedintele ANAT e de părere că România ar trebui să aibă ca principali parteneri în turism, Federaţia Rusă şi Marea Britanie. "Rusia este o piaţă foarte importantă", a opinat domnia sa, adăugînd că "anul trecut 20% din turiştii care au călătorit prin Europa au fost ruşi, iar 10% englezi". Lucia Morariu afirmă că trendul pentru activităţile din sectorul pe care îl reprezintă este unul pozitiv. Potrivit spuselor sale, agenţiile de turism au avut un rol însemnat la creşterea numă-ru-lui de turişti români, cît şi al celor străini care au venit la noi.
ANAT: Operatorii din turism trebuie să se concentreze pe mai puţine pieţe
F.A.
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 10 februarie 2005