Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) susţine că turismul românesc are nevoie de promovare şi salută eforturile ministrului Turismului depuse în acest sens. Reprezentanţii ANAT consideră că, în special într-o perioadă de criză, turismul poate şi trebuie să fie o ramură importantă a economiei naţionale, care să contribuie decisiv la relansarea economică a României.
Potrivit doamnei Corina Martin, preşedinte ANAT, Asociaţia a solicitat ferm Ministerului Turismului să aloce suma de 5 milioane de euro pentru promovarea pe piaţa internă a Litoralului şi o sumă considerabilă pentru promovarea României pe pieţele externe, pentru a recupera din pierderile imense generate de lipsa promovării ţării noastre pe pieţele străine.
Domnia sa susţine că ţara noastră are un potenţial turistic imens, care, însă, aduce doar 2% la PIB, aceasta şi din cauza fondurilor de promovare insuficiente alocate până în prezent.