Sâmbătă, 17 iulie a avut loc întâlnirea Comisiei de Turism Intern şi Incoming ANAT în staţiunea Mamaia. Printre subiectele aflate pe ordinea de zi s-a remarcat situaţia vânzărilor înregistrate de agenţiile de turism membre ANAT în semestrul I al anului 2010, lansarea unor noi programe speciale, dar şi promovarea celor deja existente, pentru ca turistul român să poată beneficia de ofertele cele mai bune în raport cu puterea de cumpărare din prezent, informează un comunicat remis redacţiei.
În medie, agenţiile de turism au înregistrat scăderi de până la 20% în primul semestru al anului 2010, pentru vânzările pe segmentul turism intern faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009.
Deoarece în prezent, turismul intern traversează o perioadă mai puţin favorabilă, principala cauză fiind scăderile înregistrate în vânzările de vacanţe în România din ultima perioadă, au fost analizate noi propuneri pentru a veni în întâmpinarea consumatorilor de turism. În acest sens s-a propus lansarea a două noi programe speciale "Supliment la masă" (cei care cumpără un bilet de vacanţă în România pentru perioada 16.07-15.08 care include şi serviciul de masă, primesc un supliment la acest serviciu şi "Copiii merg gratis la mare" (copiii care au vârsta până în 12 ani beneficiază de aceleaşi servicii ca şi cele ale părinţilor fără a se percepe o sumă de bani în plus).