ANCOM a soluţionat anul trecut peste 3.800 de reclamaţii pe segmentul de comunicaţii electronice şi servicii poştale

F.D.
Miscellanea / 31 ianuarie

ANCOM a soluţionat anul trecut peste 3.800 de reclamaţii pe segmentul de comunicaţii electronice şi servicii poştale

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit şi soluţionat anul trecut 3.835 de reclamaţii din partea utilizatorilor serviciilor de comunicaţii electronice şi serviciilor poştale în România, din care 70% au vizat sectorul comunicaţiilor electronice, iar 24% sectorul serviciilor poştale, conform unui comunicat de presă al instituţiei.

Potrivit sursei citate, principalele nemulţumiri din totalul reclamaţiilor care au vizat serviciile de comunicaţii electronice furnizate de operatori s-au referit la probleme legate de relaţia contractuală cu furnizorii, inclusiv rezilierea contractelor (18% din reclamaţiile referitoare la serviciile de comunicaţii electronice), modificarea unilaterală a contractelor (12%), facturarea serviciilor de comunicaţii electronice (11%), derularea contractelor la distanţă (11%) sau gradul de acoperire cu servicii de voce şi internet (9%).

Un procent de 17% dintre reclamaţiile din domeniul serviciilor de comunicaţii electronice au vizat procesul de portare a numerelor de telefon, în timp ce 8% au fost legate de serviciul de roaming, cu accent pe condiţiile de utilizare în Spaţiul Economic European (Roam like at home).

Datele arată că Vodafone România a fost furnizorul cel mai frecvent reclamat, cu 32%, urmat de Orange România - 20%, RCS&RDS - 11%, Telekom Romania Mobile Communications - 11% şi Orange Communications S.A.- 7%.

În ceea ce priveşte serviciile poştale, din totalul reclamaţiilor primite anul trecut 24% au privit aceste tipuri de servicii, iar principalele probleme reclamate au fost nelivrarea trimiterilor poştale (24% din totalul reclamaţiilor privind serviciile poştale), deteriorarea trimiterilor poştale (18%), termenul de livrare (16%) şi pierderea sau furtul acestora (13%).

În funcţie de numărul de reclamaţii pe domeniul serviciilor poştale transmise ANCOM, cei mai reclamaţi furnizori au fost Fan Courier (30%), Cargus (23%), Dynamic Parcel Distribution (18%) şi Poşta Română (6%).

De asemenea, 6% dintre reclamaţiile primite anul trecut au vizat alte subiecte, printre care echipamentele radio, regimul reţelelor de infrastructură şi procedurile de alocare a frecvenţelor pentru emisiile radio.

Potrivit ANCOM, consumatorii pot adresa reclamaţii când furnizorii de comunicaţii electronice nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor (sau nu respectă legislaţia din acest domeniu), nu respectă reglementările legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informaţii în contracte sau nu respectă condiţiile de încheiere a contractelor la distanţă.

"Nerespectarea/neexecutarea contractelor de către un furnizor de servicii de comunicaţii electronice poate fi sancţionată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în cazul utilizatorilor care au calitatea de persoane fizice (consumatori). Totodată, utilizatorii (persoane fizice sau juridice) se pot adresa instanţelor de judecată competente", transmit reprezentanţii ANCOM.

În ceea ce priveşte serviciile poştale, în cazul nerespectării termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competenţa legală de a sancţiona furnizorii pentru nerespectarea contractului/Condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale. "În caz de pierdere, furt, distrugere (totală sau parţială) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii care nu au primit un răspuns de la furnizor în maxim 3 luni sau sunt nemulţumiţi de răspuns, se pot adresa ANCOM, cu dovada îndeplinirii procedurii reclamaţiei prealabile. ANCOM nu poate însă stabili cuantumul despăgubirilor şi nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competenţe revenind instanţelor de judecată", se mai arată în comunicat.

ANCOM a lansat un sondaj de evaluare a satisfacţiei utilizatorilor finali ai serviciilor de comunicaţii (servicii de comunicaţii electronice şi servicii poştale) faţă de activitatea sa, cu scopul de a înţelege mai bine nevoile şi aşteptările utilizatorilor şi de a asigura o informare corespunzătoare cu privire la piaţa de comunicaţii. Sondajul de opinie poate fi completat până cel târziu 29 februarie 2024.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb