"ANCOM a amendat RCS & RDS cu 300.000 de lei pentru că nu şi-a notificat abonaţii în mod individual cu privire la introducerea, pentru serviciul de telefonie fixă, a unei taxe de mentenanţă, în valoare de 5 lei şi pentru că nu a modificat contractul-cadru, astfel încât să fie asigurat dreptul abonaţilor de a fi informaţi în mod individual cu privire la modificările contractuale. Dacă, până la data de 29 octombrie 2010, RCS & RDS nu-şi va notifica clienţii cu privire la introducerea acestei taxe, cu menţiunea expresă în cuprinsul notificării că utilizatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul în termen de 30 de zile de la primirea notificării, fără plata niciunei despăgubiri, şi nu-şi va modifica contractul-cadru până la data de 19 septembrie 2010, va plăti amendă pentru fiecare zi de întârziere. Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice trebuie să înţeleagă că au anumite obligaţii în relaţia cu utilizatorii şi să îşi asume responsabilităţile ce le revin", a declarat preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu, cu ocazia Reuniunii Regionale de la Cluj, la care au fost prezenţi peste 150 de furnizori de servicii şi reţele de comunicaţii electronice şi servicii poştale din judeţele Cluj, Alba, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Maramureş, Mureş, Satu-Mare şi Sălaj.
Măsurile aplicate de ANCOM sunt luate în urma primirii unei serii de sesizări de la utilizatorii finali prin care aceştia reclamau introducerea, începând cu luna iunie 2010, a noului tarif, în condiţiile în care acesta nu se regăsea în contractele încheiate cu RCS & RDS.