Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a anunţat, miercuri, că durata incidentelor de securitate în telecomunicaţii a scăzut semnificativ anul trecut, dar numărul acestora înregistrează o tendinţă de creştere.
"Datele raportate arată că dacă în 2017, în medie, un incident de securitate era rezolvat în mai bine de 8 ore, anul trecut operatorii au reuşit să reducă timpii de soluţionare a incidentelor până la o medie de 5 ore. Pe de altă parte, numărul incidentelor de securitate a crescut cu 66% faţă de 2017 ", a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.
Conform cifrelor raportate de către furnizorii de servicii de telecomunicaţii privind incidentele care au afectat securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, în 2018 s-au înregistrat 556 de incidente cu impact semnificativ asupra securităţii şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, în creştere cu 66% faţă de 2017. Acestea au afectat, în total, aproape 15 milioane de conexiuni.
"Cele mai multe conexiuni afectate de incidentele semnificative sunt cele de telefonie mobilă şi SMS (peste 7,6 milioane de conexiuni), urmate de serviciile de internet mobil (peste 4,7 milioane de conexiuni), telefonie fixă (peste 1 milion de conexiuni) şi internet fix (aproximativ 1 milion de conexiuni), cele mai puţin afectate fiind cele de retransmisie a programelor audiovizuale (aproximativ 438 de mii de conexiuni)", se arată în comunicat.
Potrivit raportărilor, anul trecut un incident cu impact semnificativ asupra securităţii şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice a afectat în medie 24.252 de conexiuni, numărul fiind în scădere faţă de 2017, când au fost înregistrate în medie 29.755 de conexiuni afectate de un incident.