Numărul total de abonaţi la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale furnizate contra-cost a înregistrat o creştere de 5,4%, la data de 30 iunie 2014, atingând valoarea de 6,6 milioane, faţă de 6,3 milioane la 30 iunie 2013, transmite Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Rata de penetrare la nivel de gospodării a ajuns astfel la 89%, conform datelor raportate de furnizori, prelucrate şi publicate de ANCOM în Raportul integrat de date statistice privind piaţa de comunicaţii electronice din România pentru prima jumătate a anului 2014.
ANCOM arată, astfel, că cei mai mulţi abonaţi continuă să utilizeze serviciile oferite prin intermediul cablului, 4,21 milioane (în creştere cu aproape 6% faţă de perioada similară a anului 2013), pe locul secund clasându-se reţelele satelit de tip DTH prin intermediul cărora recepţionau servicii de programe TV 2,37 milioane de abonaţi (în creştere cu 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013). Deşi numărul abonaţilor prin tehnologia IP este mic, acesta înregistrează constant creşteri semnificative: 42% faţă de jumătatea anului 2013, adică de la 46 de mii de abonaţi la 65 de mii de abonaţi.
În ceea ce priveşte distribuţia abonaţilor între mediul rural şi urban, proporţiile păstrează aceleaşi tendinţe ca şi în anii precedenţi, 61% din totalul abonaţilor fiind din mediul urban, cei mai mulţi dintre ei, aproape 80%, având abonament la cablu. În mediul rural, proporţia majoritară revine abonaţilor la servicii prin reţele satelit de tip DTH, 62,3% dintre utilizatori fiind abonaţi la acest tip de suport de retransmisie.
ANCOM remarcă şi faptul că serviciile de retransmisie a programelor în format digital îşi continuă creşterea observată în ultimele perioade, astfel că, la 30 iunie 2014, din totalul abonaţilor la serviciile de retransmisie, peste 4 milioane recepţionau programele media audiovizuale în format digital, în creştere cu aproape 9% faţă de perioada similară a anului 2013. Din numărul de abonaţi la servicii în format digital, cea mai mare pondere, de 59%, o deţin în continuare abonaţii prin intermediul reţelelor satelit (DTH), urmaţi de abonaţii la cablu, cu 39%, abonaţii la IP TV înregistrând o cotă de 2%.
Din cei peste 4,2 milioane de abonaţi la servicii de retransmisie prin reţele de cablu, aproape 1,6 milioane beneficiau de servicii în format digital (în creştere cu aproape 16% faţă de jumătatea anului 2013), ceea ce înseamnă o rată de penetrare, la nivel de gospodării, a acestor servicii, de 21,3%.
Raportul integrat de date statistice privind piaţa de comunicaţii electronice din România în prima jumătate a anului 2014 a fost realizat pe baza datelor raportate de către furnizorii activi de servicii de comunicaţii electronice, care au desfăşurat activităţi comerciale în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2014, şi poate fi consultat aici.