Vânzările de smartphone-uri în reţeaua locală Vodafone au crescut de patru ori, în ultimele şase luni, a declarat, ieri, Andrea Rossini, directorul Consumer Business Unit al Vodafone România.
Domnia sa a precizat că 57% dintre telefoanele de tip smartphone vândute din luna septembrie până acum au fost dispozitive 4G. În plus, reprezentantul Vodafone opinează că implementarea Supernet 4G a avut efecte vizibile în termen scurt: "Traficul total de date în reţeaua locală a crescut cu 60% în ultimele şase luni, în timp ce traficul de date 4G a crescut de peste 4 ori în aceeaşi perioadă. Totodată, rezultatele noastre pozitive mai arată şi dublarea vitezelor medii de download şi upload a datelor". Andrea Rossini a arătat că acoperirea 4G este în creştere pe plan local.
La rândul său, Giovanni Chiarelli, Chief Technology Officer în cadrul companiei, a spus că Vodafone avea acoperire în toate reşedinţele de judeţ din ţară şi în cele mai multe staţiuni montane, la sfârşitului ultimului trimestru din 2014.
În plus, oficialii Vodafone România susţin că, în următoarele două luni, vor analiza modul în care traficul de date a evoluat pe litoral în perioada verii, astfel încât să înceapă extinderea acoperirii 4G şi în staţiunile de la malul mării, din aprilie-mai. De asemenea, Giovanni Chiarelli a declarat că Vodafone va începe implementarea tehnologiei 4G+ în cele mai importante şase oraşe din ţară, începând cu Bucureşti.
Conform oficialilor citaţi, sursele de venit ale Vodafone România sunt, în principal, smartphone-urile şi consumul de date în creştere.
Compania de telefonie a raportat, la sfârşitul anului trecut, venituri din servicii în scădere cu 5,8% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, ca urmare a reducerii semnificative a tarifelor de terminare, cu 69%, intrată în vigoare la 1 aprilie 2014, potrivit unui comunicat de presă.
"Dacă excludem impactul scăderii tarifelor de terminare, veniturile din servicii ale Vodafone România au crescut cu 8,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe bază organică", mai arată comunicatul.
La 31 decembrie 2014, abonaţii serviciilor Vodafone reprezentau 42,1% din baza de clienţi, iar utilizatorii cartelei Vodafone, 57,9%. Utilizatorii serviciilor postpaid au crescut cu două puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013.
Vodafone România a înregistrat un număr total de 8,6 milioane de clienţi, inclusiv utilizatorii serviciilor mobile, ai serviciilor de voce şi internet fix.
Consumul de date mobile a crescut cu 76,6% în trimestrul încheiat la 31 decembrie 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013. Rata de penetrare a smartphone-urilor în baza de utilizatori a crescut cu şase puncte procentuale în comparaţie cu perioada amintită.