Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) va începe o serie de acţiuni pentru consiliere şi control în rândul operatorilor economici din zonele turistice ale ţării, în cadrul campaniei de acţiuni premergătoare minivacanţei de la începutul lunii mai, conform unui comunicat de presă al instituţiei.
ANPC a iniţiat o întâlnire cu profesioniştii direct implicaţi în derularea sejurului, la care au participat vicepreşedintele Sebastian Hotca şi directorul general Paul Anghel, din partea instituţiei, George Borună, director în cadrul Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, şi reprezentanţii industriei HoReCa, precum şi cei ai reţelelor de distribuţie de carburanţi din România.
"Conducerea ANPC a anunţat că, pentru a se asigura că drepturile consumatorilor sunt respectate, în sezonul de vacanţă, cu atât mai mult cu cât, la începutul lunii mai este posibil un aflux considerabil de turişti, va începe, în perioada următoare, o serie de acţiuni pentru consiliere şi control, a operatorilor economici din zonele turistice ale ţării şi au reamintit importanţa procedurii pe care ANPC o are în desfăşurare, încă de la sfârşitul anului 2022 - cea de control voluntar, dar şi etapele acesteia", se precizează în comunicat.
Instituţia aminteşte, totodată, care sunt etapele de urmat pentru iniţierea controlului voluntar: depunerea unei cereri către comisariatul judeţean pentru protecţia consumatorului (CJPC) pe raza căruia are sediul social compania; cererea trebuie să conţină datele de identificare ale operatorului economic: denumirea, adresa sediului social şi a tuturor punctelor de lucru (inclusiv a depozitelor), specificul activităţii prestate; CJPC-ul căruia i-a fost adresată cererea va comunica data vizitei pe care o va realiza echipa de comisari la operatorul economic care a depus solicitarea şi, în măsura în care este finalizată, şi fişa de control care va conţine obiectivele acţiunii de verificare.
În urma acestei acţiuni, operatorul economic care a făcut cererea nu va fi amendat contravenţional, în cazul în care comisarii vor constata neconformităţi, ci va primi un set de măsuri de remediere, într-un termen rezonabil de execuţie, urmând ca îndeplinirea acestora să fie reverificată de ANPC. După ce va fi constatată aducerea la conformitate a deficienţelor, ANPC va aplica, la loc vizibil, un semn distinctiv, care va certifica această stare de fapt.