Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a propus iniţierea unui grup de lucru în rândul altor state din UE pentru a determina prezenţa produselor cu dublu standard în UE, în condiţiile în care România a realizat deja un studiu al etichetelor unei băuturi răcoritoare existente pe pieţele tuturor statelor membre, potrivit agerpres.ro.
Astăzi, s-a desfăşurat, la Bucureşti, workshopul "Crearea unei abordări comune, la nivelul UE, în ceea ce priveşte punerea în aplicare a noilor dispoziţii privind calitatea duală prin prisma Directivei care reglementează practicile comerciale incorecte", organizat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în colaborare cu Comisia Europeană.
În comunicat se menţionează: "Întâlnirea, în format hibrid, iniţiată de ţara noastră, prin instituţia care este birou unic pentru România şi autoritate competentă pentru reţeaua Consumer Protection Cooperation (CPC Network) - ANPC - este a doua pe această temă, după cea realizată cu 3 ani în urmă. Atunci, Directiva Omnibus, care reglementează dublul standard al produselor şi serviciilor, încă nu era transpusă în legislaţiile naţionale ale ţărilor membre, fiind abia adoptată de către Parlamentul European".
Conform surse citate, de această dată, workshopul a fost organizat de ANPC şi Comisia Europeană, pentru a stabili căi concrete de lucru în vederea identificării posibilelor cazuri de dublu standard, în condiţiile în care România a realizat deja un studiu al etichetelor unei băuturi răcoritoare existente pe pieţele tuturor statelor membre.
Sursa citată precizează: "La reuniune - care a conţinut prezentări şi puncte de vedere tehnice referitoare la tema dublului standard al produselor comercializate sub acelaşi brand şi purtând semnătura aceluiaşi producător, în mai multe ţări ale Uniunii Europene - au participat reprezentanţi ai statelor membre, precum şi ai structurilor specifice ale Comisiei Europene, alături de reprezentanţi ai unor companii multinaţionale şi ai unor asociaţii profesionale şi de protecţie a consumatorilor".
În cadrul întâlnirii, ANPC a expus detaliat participanţilor rezultatele studiului pe care l-a întreprins, la nivelul etichetelor, invitând partenerii din celelalte state membre să constituie un grup de lucru pentru a determina prezenţa exactă a produselor cu dublu standard în UE şi a colabora pentru definitivarea investigaţiilor referitor la brandul aflat în discuţie.
De asemenea, au fost continuate discuţiile pentru realizarea, în viitor, a unei structuri operative menite să gestioneze unitar, la nivelul Uniunii Europene, situaţii cum este cea discutată în cadrul întâlnirii.