Valoarea amenzilor aplicate în cei zece ani de activitate ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a depăşit un miliard de lei, iar numărul sesizărilor rezolvate a fost de peste 700.000, cele mai multe pe domeniul alimentar, potrivit datelor prezentate, astăzi, de preşedintele instituţiei, Bogdan Marcel Pandelică, într-o conferinţă de presă.
Pandelică a afirmat, potrivit Agerpres: "În raportul de activitate al ANPC pentru cei 10 ani de activitate, trec în revistă câteva elemente legate de îmbunătăţirea actelor normative în domeniul protecţiei consumatorilor la capitolul serviciilor financiar-bancare, drepturile pasagerilor, fie că vorbim despre călătoria cu avionul, fie cu trenul sau naval, apoi drepturile consumatorilor când achiziţionează pachete de servicii turistice, regulamentul privind produsele alimentare, cu o serie de informaţii, ordinul dat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor privind produsele congelate etc".
De asemenea Bogdan Pandelică a afirmat: "La nivelul celor 10 ani de activitate, ANPC a cumulat peste 700.000 de reclamaţii soluţionate cu cazuistică diversă în funcţie de tipul de produse reclamate. Au fost aplicate peste un miliard de lei amenzi în decursul celor zece ani de zile. Nu ştiu dacă cifrele sunt importante. Important este că Autoritatea instrumentează cu mare aplecare fiecare reclamaţie, fiecare plângere şi încercăm să găsim soluţii pentru fiecare consumator. Din totalul reclamaţiilor rezolvate, cele mai multe, în procent de peste 30%, au venit din domeniul alimentar, după care domeniul nealimentar, cu o pondere de circa 20%, şi apoi până la 100% pe domenii cum ar fi servicii financiar-bancare, servicii de telefonie, servicii în zona turistică sau plângeri depuse de consumatori care au achiziţionat servicii de transport".
Centrul European al Consumatorilor din România, împreună cu Centrul European al Consumatorilor din Bulgaria, au organizat, astăzi, o conferinţă prilejuită de marcarea a 10 ani de la aderarea ţării noastre la Uniunea Europeană.
La 1 ianuarie 2008, ECC România şi ECC Bulgaria s-au alăturat Reţelei ECC-Net pentru a-i sprijini pe cetăţenii UE în domeniul achiziţiilor transfrontaliere, potrivit sursei citate.