Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei va numi o nouă procedură de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, proiectul de decizie fiind supus consultării publice până la data de 22 noiembrie. Proiectul de decizie are ca scop adaptarea cadrului de reglementare din domeniu şi va înlocui Decizia preşedintelui ANRC nr. 1.351/2003 privind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale.
Potrivit ANRCTI, modificarea legislaţiei, necesară pentru alinierea completă cu normele comunitare europene, a impus reanalizarea procedurii de desemnare a furnizorilor de serviciu universal ca urmare a simplificării procedurii de autorizare a furnizorilor de servicii poştale prin desfiinţarea licenţei individuale de furnizare a serviciilor poştale din sfera serviciului universal. Proiectul de decizie preia această modificare şi nu mai condiţionează eligibilitatea furnizorilor de servicii poştale ce urmează a fi desemnaţi ca furnizori de serviciu universal de calitatea de titular al licenţei individuale. Astfel, proiectul de decizie prevede că poate fi desemnat ca furnizor de serviciu universal furnizorul de servicii poştale autorizat să furnizeze serviciile incluse în sfera serviciului universal pentru care urmează a fi desemnat, în condiţiile regimului de autorizare generală.
În ceea ce priveşte procedura efectivă de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în sectorul serviciilor poştale, proiectul prevede două metode de desemnare şi anume la cererea furnizorilor de servicii poştale incluse în sfera serviciului universal interesaţi să devină furnizori de serviciu universal sau din oficiu (în cazul în care niciun furnizor nu solicită desemnarea). De asemenea, au fost stabilite anumite elemente ce vor fi cuprinse în decizia de desemnare a furnizorilor de serviciu universal şi anume serviciile pentru care aceştia au fost desemnaţi ca furnizori de serviciu universal, perioada de desemnare, precum şi drepturile şi obligaţiile specifice ale acestora în calitate de furnizori de serviciu universal, suplimentare faţă de cele prevăzute în autorizaţia generală.