Antonescu: "Proiectul de lege privitor la retrocedări ar putea suferi modificări"

A.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 8 martie 2013

"Marţi decidem în USL forma legii privind restituirile pe care se va angaja răspunderea", a spus preşedintele PNL

Mihai Răzvan Ungureanu a depus propriul proiect privind restituirile şi spune că Guvernul nu îşi mai poate asuma răspunderea

Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a declarat, ieri, că săptămâna viitoare, marţi, se va decide în USL forma proiectului de lege privind des-păgubirea foştilor proprietari de imobile naţionalizate pentru care Guvernul îşi va asuma răspunderea.

Antonescu a declarat că proiectul de lege al Guvernului privitor la restituirea proprietăţilor ar putea suferi modificări faţă de forma iniţială.

Preşedintele PNL a mai susţinut că nu se pune în dis-cuţie procedura de adoptare, respectiv prin angajarea răs-punderii Guvernului, aşa cum a anunţat premierul Victor Ponta.

Guvernul intenţionează ca angajarea răspunderii pentru proiectul de lege privind despăgubirea foştilor proprietari de imobile naţionalizate să aibă loc la 19 martie, a anunţat miercuri premierul Victor Ponta, potrivit Mediafax.

Ponta a subliniat că recurge la asumarea răspunderii deoarece problema despăgubirilor nu este a unui singur partid şi trebuie rezolvată definitiv prin votul Parlamentului.

Premierul a spus că se va merge pe principiul restituirii în natură unde este posibil, iar dacă nu e posibil, se va recurge la eşalonarea despăgubirilor pe "un termen rezonabil".

Din cauza numărului mare de procese, Guvernul a fost obligat de CEDO să modifice legea retrocedărilor şi trebuie să se conformeze până în luna mai, după ce a obţinut o extindere cu nouă luni a termenului prevăzut iniţial pentru vara trecută.

Foştii proprietari ai caselor naţionalizate vor fi des-păgubiţi preponderent în natură, potrivit proiectului noii legi, citit în Guvern, miercuri, şi publicat cu prioritate de ziarul BURSA, marţi seară.

Cei care nu pot fi despăgubiţi în natură vor primi puncte cu care vor putea achiziţiona prin licitaţie alte imobile sau le vor preschimba în bani, dar după 2017, în limita a 10% pe an din suma punctelor.

Asociaţiile de proprietari s-au arătat nemulţumite de forma proiectului şi au anunţat că vor veni cu o variantă de proiect până la finalul săptămânii.

Şi partidul Forţa Civică, prezidat acum de Mihai Răzvan Ungureanu, a anunţat un proiect propriu pentru legea retrocedărilor, deşi, pe vremea când era premier, Ungureanu a propus plafonarea des-păgubirilor la 15%.

Mihai Răzvan Ungureanu: "Am depus proiectul privind despăgubirea pentru imobile, nu se mai poate face asumare"

Senatorul Mihai Răzvan Ungureanu susţine că Guvernul nu mai poate recurge la asumarea răspunderii, întrucât a depus şi el un proiect de lege cu acelaşi subiect.

Mihai Răzvan Ungureanu a anunţat, miercuri, că a depus la Senat un proiect de lege iniţiat de el şi susţinut de PDL referitor la despăgubirea pentru imobilele preluate abuziv de stat în perioada regimului comunist, precizând că, astfel, Guvernul nu va mai putea să-şi asume răspunderea.

"Este un Proiect de iniţiativă legislativă susţinut de parlamentari ai opoziţiei din Senat şi din Camera Deputaţilor, iniţiat de mine şi de colegii din PDL de la Senat. Prin această iniţiativă întoarcem agenda politică a zilei. Este o iniţiativă pe care mulţi dintre cetăţenii României care au avut de suferit o aşteaptă de ani de zile şi vizează stabilirea despăgubirilor pentru imobilele preluate abuziv de stat în perioada comunis-tă", a spus Mihai Răzvan Ungureanu.

Liderul senatorilor PDL Cris-tian Rădulescu a arătat că prin proiectul de lege se doreşte nu numai restiturea integrală a proprietăţilor, ci şi ca acest lucru să se întâmple imediat ce formalităţile vor fi "puse în operă".

"Dacă Guvernul Ponta ar fi dorit să reglementeze în domeniul proprietăţii, ar fi făcut-o, dar a aşteptat acest < dead-line > al UE, pentru a-şi asuma răspunderea pe un proiect incomplet şi viciat, tergiversat până în anul 2016. Odată depus acest proiect la Parlament, asumarea răspunderii nu se mai poate face pe aceeaşi temă până nu se parcurge procedura completă pentru proiectul pe care noi l-am depus. Pentru a mai putea face ceva în această direcţie şi majoritatea va trebui să accepte celeritatea dezbaterii proiectului pe care noi l-am depus", a spus Rădulescu.

În opinia liderului PDL, Guvernul trebuie să ia notă de faptul că există o propunere legilativă în des-făşurare.

"Dacă doreşte reglementarea problemei, ar trebui să se implice prin grupurile sale parlamentare. Ne aşteptăm la posibilitatea ca Guvernul să încerce să forţeze nota şi să vină în faţa Parlamentului, însă, există o decizie a CC în acest sens", a adăugat Rădulescu.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. De ce nu va ganditi si la majoritatea pe care-i saraciti?

    Orice lege ar trebui sa fie facuta in ideea ca nu numai ca aplicarea ei este utila si benefica, dar si ca aplicarea ei este, macar intr-o proportie mare, posibila. Daca impozitezi drepturile de despagubire (ca nu toate drepturile de despagubire sunt si litigioase) cu 85% primul lucru pe care vei provoca va fi un efort extraordinar din partea cesionarilor de aceste drepturi sa ascunda fie suma reala pe care o platesc pentru drepturile respective, fie (in cel mai rau caz) sa nu depuna la ANRP, sau alte autoritati competente, cesiunile niciodata si sa mearga fie pe baza unei procuri din partea detinatorilor de drept, fie printr-o intelegere legala, avocatiala, in afara organelor competente de despagubire. Statul democratic, asa cum se presupune ar fi si statul roman, nu ar avea posibilitatea sa descopere toate aceste posibile scheme pentru a evita impozitul de 85%. Dar si chiar prin absurd daca ar putea sa le descopere, aceste scheme pot fi la fel de legale, ba chiar si mai legale de schema propusa de guvernul Romaniei de impozitarea cu 85% (cel putin din posibila perspectiva aplicarii ei retroactive). Un alt aspect foarte important care trebuie avut in vedere este ca guvernul prin aceasta masura de impozitare cu 85% nu ajuta absolut deloc potentialii despagubiti de drept. Intr-o potentiala piata, imensa asa cum este ea, de drepturi de despagubire (care se presupune a mai fi de vreo 8-9 miliarde euro) inevitabil vor exista schimburi de proprietate, la preturi mai mici sau mai mari. Si daca, prin absurd, reusesti (putin probabil avand in vedere argumentatia de sus) sa impui impozitarea cu 85% a profitului la potentialii cumparatori (sau asa-zisii speculatori) de drepturi, evident ca numarul lor si sumele lor in joc vor scadea considerabil. Si cine va pierde, in mod sigur, in urma acestei realitati? Detinatorul de drepturi care dorea sa-si valorifice dretul inainte de termen. Si sunt destui care ar dori sa-si valorifice drepturile, mai ales din considerente total realiste, precum varsta si sanatatea. Majoritatea detinatorilor de prima mana a drepturilor de despagubire sunt in varsta, si multi dintre ei chiar au sanse mici de a-si incasa toate sumele pentru despagubirile lor tocmai pentru ca au sanse mari sa moara inainte de 2017 plus 5-10 ani. Aceasta situatie reala desigur, fie ca le place guvernantilor sau nu, va crea o piata de tranzactionare a drepturilor de despagubire. Si daca potentialii speculatori vor avea prea multe piedici ei vor fi din-ce-in-ce mai putini, si cu foarte putini bani pe care sa fie dispusi sa-i riste. Si prin urmare detinatorii de drepturi vor fi nevoiti sa-si vanda drepturile la preturi foarte mici, si probabil la sume derizorii. Si fiti siguri ca cei care isi vor risca banii, si putini cati or fi, vor trece sume mult mari la actele de cesiune astfel incat statul nu numai ca nu va incasa 85% din profit ba chiar probabil si mai putin decat 16% cum incaseaza la alte afaceri. Pana la urma, detinatorul batran va incasa o suma prea mica in realitate, adica va pierde in urma acestei masuri, si statul va incasa o suma si mai mica, tot in urma unei masuri nu tocmai gandite cu ratiune. Ca sa ajuti, intr-un mod cat mai real, pe detinatorii de drepturi, cea mai buna solutie este sa iei toate masurile astfel incat sa reduci coruptia si ineficienta institutiilor statului care se ocupa de acordarea, sau valorificarea, de drepturi. Daca s-ar lua masuri reale si rationale pentru a creste transparenta procesului de acordare de despagubiri si s-ar reduce cat mai mult posibil coruptia la nivelul diferitilor functionari implicati, pana la urma detinatorul de drept de despagubire nu s-ar mai simti nevoit sa-si vanda dreptul la sume derizorii, si astfel ai ajuta batranii care de zeci de ani asteapta sa-si primeasca drepturile. Si intr-adevar este nevoie sa creezi si un mediu corect si cat mai transparent posibil si pentru tranzactionarea acestor drepturi, la preturi cat mai realiste si cat mai mari, tot pentru a-i ajuta pe detinatorii reali de drepturi. Si nu ai face acest lucru, in nici un caz, prin a-i impozta cu 85% pe potentialii investitori, sau speculatori, in astfel de drepturi. Nu faci decat sa creezi cel mai bun mediu pentru preturi cat mai mici pentru drepturi, astfel lovind detinatorii de prima mana. Speculatorul, in cel mai rau caz pentru el, ar putea sa nu se implice pana la urma!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Gala BURSA 2024
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb