Sphera Franchise Group a raportat vânzări consolidate de 954,7 milioane lei (circa 201 milioane euro) pentru anul trecut, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei. Rezultatul de anul trecut marchează o creştere de 23,8% faţă de anul precedent, după un avans de 19% al vânzărilor în trimestrul al patrulea, până la 260 de milioane de lei, conform sursei citate.
Aceasta menţionează: "Principalii factori ai acestei performanţe au fost creşterea cu 15,9% a vânzărilor USFN România (restaurantele KFC), comparativ cu anul 2018 şi creşterea cu 155% a vânzărilor USFN Italia (restaurantele KFC din Italia). Vânzările CFF (restaurantele Taco Bell) au crescut cu 171%, în timp ce vânzările ARS (restaurante Pizza Hut) au avansat cu 7,3% comparativ cu anul precedent.
Georgios Argentopoulos, CEO în cadrul Sphera, a declarat: "Suntem foarte mulţumiţi de rezultatele noastre pentru anul 2019. Vânzările au rămas puternice, iar marjele noastre s-au îmbunătăţit, în ciuda provocărilor prezente. Am deschis 16 restaurante anul trecut şi rămânem ferm angajaţi să continuăm extinderea brandurilor noastre pe toate pieţele pe care operăm".
Domnia sa a adăugat: "Conform celor mai bune informaţii disponibile, confirmăm că situaţiile financiare preliminare consolidate simplificate neauditate întocmite la data de şi pentru exerciţiul financiar încheiat la 31 decembrie 2019 oferă o imagine corectă şi conformă cu realitatea activelor, obligaţiilor, poziţiei financiare şi a situaţiei veniturilor şi cheltuielilor Sphera Franchise Group, aşa cum este prevăzut de standardele de contabilitate aplicabile, şi că Raportul de management oferă o imagine corectă şi conformă cu realitatea evenimentelor importante care au avut loc în decursul anului financiar 2019 şi a impactului acestora asupra situaţiilor financiare preliminare consolidate simplificate".
Pentru întregul an 2019, vânzările comparabile la nivel de restaurante ("like-for-like") ale brandurilor Sphera au crescut cu 7,8%, fiind susţinute în principal de un avans de 9,2% pentru KFC România, o creştere de 16,2% pentru KFC Moldova şi o creştere de 5,6% pentru KFC Italia. În ultimul trimestru al anului, vânzările comparabile au crescut cu 6,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018.
Valentin Budeş, CFO Sphera, a adăugat: "Am obţinut rezultate solide în ultimul trimestru, ceea ce a contribuit la profitabilitatea foarte bună a grupului nostru pentru întregul an, depăşindu-ne, astfel, obiectivele bugetate. Marjele noastre de exploatare a restaurantelor în trimestrul patru s-au îmbunătăţit comparativ cu perioada similară din 2018, în principal ca urmare a costurilor mai mici ale vânzărilor".
Excluzând impactul IFRS16 şi ajustările unice, EBITDA normalizat a crescut cu 32,7%, la 96 milioane lei în 2019, pe fondul avansului de 51% înregistrat în ultimul trimestru al anului 2019.
Anul trecut, excluzând impactul IFRS 16, Sphera a înregistrat un profit de exploatare în restaurante de 124,3 milioane lei, în creştere cu 20,5% faţă de 2018, şi un profit net de 64,2 milioane lei, în creştere cu 165%. În cel de-al patrulea trimestru din 2019, profitul din exploatarea în restaurante a avut un avans de 26% faţă de perioada similară din 2018, până la 36,1 milioane lei, în timp ce profitul net a ajuns la 26 milioane lei, comparativ cu o pierdere de 8,1 milioane lei, în acelaşi interval din 2018.