Clienţii din ţara noastră au cumpărat, în primele opt luni ale anului, 571 de maşini hibride şi electrice 100%, volum dublu faţă de aceeaşi perioadă din 2015, reiese din statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).
Astfel, în perioada ianuarie - august, vânzările de autovehicule ecologice au reprezentat echivalentul a 0,8% din totalul autoturismelor noi comercializate la nivel naţional, în creştere de la 0,4%, comparativ cu datele consemnate în primele 8 luni din anul anterior, informează Agerpres. De la începutul anului şi până în 31 august au fost comercializate 571 de maşini electrice 100% şi hibride, mai mult cu 109,2% faţă de intervalul ianuarie - august 2015, când se consemnaseră 271 de unităţi din această categorie.
Statistica APIA arată că, numai la nivelul lunii august, s-au vândut 169 de maşini ecologice, în creştere cu 77,9%, în comparaţie cu luna precedentă, când s-au înregistrat 95 de unităţi.
În topul celor mai comercializate mărci auto "verzi", din ianuarie până în august, primul loc este ocupat, în continuare, de Toyota, cu 391 de unităţi (+118,4% faţă de primele 8 luni din 2015), urmată de Lexus (105 unităţi, +238,7%), BMW (23 unităţi, faţă de niciun exemplar vândut în perioada ianuarie - august 2015) şi Land Rover (11 unităţi, -26,7%).
Datele APIA relevă că, pe întreg anul 2015, numărul autovehiculelor electrice şi hibride noi vândute în ţara noastră a fost de 495 de unităţi, mai mult decât dublu (110%), comparativ cu anul 2014, când au fost comercializate 236 de unităţi.
La nivel general, producţia naţională de autovehicule a înregistrat un total de 240.005 unităţi, în primele opt luni din acest an, în scădere cu 6,5%, faţă de acelaşi interval din 2015, în timp ce vânzările s-au încadrat pe un trend ascendent, până la 87.447 unităţi (+16,1%).
În august, volumul vânzărilor de autovehicule a fost de 11.578 de unităţi, mai mare cu circa 25% faţă de luna similară a anului trecut, iar autoturismele au contribuit cu un plus de 14,8%, respectiv 9.324 exemplare.
Potrivit APIA, în ceea ce priveşte raportul persoană fizică/persoană juridică, principalul motor al vânzărilor pe segmentul de autoturisme îl reprezintă categoria persoanelor juridice, cu o pondere de 70% din total.
Pe de altă parte, în funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel au ajuns la o pondere în total piaţă de 48,3%, în primele opt luni din acest an, faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, când procentajul era de 54%.