Aplicaţia Cargus Mobile a atins un nou record al gradului de interes şi utilizare pe piaţa de curierat din România: în primele opt luni de la lansare aceasta a fost descărcată de 300.000 de ori din Google Play şi App Store, conform unui comunicat remis redacţiei. În plus, rata medie de creştere lunară a numărului de descărcări a fost de peste 50%, noiembrie şi decembrie 2021 fiind lunile cu cele mai bune performanţe, generate de evenimente contextuale precum Black Friday şi sărbătorile de iarnă.
Potrivit sursei citate, aplicaţia Cargus Mobile oferă utilizatorilor posibilitatea de a expedia colete rapid, de a urmări statusul unui colet, dar şi de a direcţiona produsele achiziţionate către o altă destinaţie, devenind într-un timp scurt un instrument foarte apreciat de clienţi. Peste 60.000 dintre utilizatori au accesat aplicaţia cel puţin odată în ultimele 30 de zile, în creştere cu 15% faţă de perioada anterioară, iar 95% dintre aceştia au folosit toate funcţionalităţile disponibile - trimitere, urmărire colet, redirecţionare colet. Cea mai apreciată funcţionalitate constă în primirea de notificări automate la fiecare actualizare a statusului unei livrări din momentul predării coletului către curier.
"Utilizarea aplicaţiilor mobile în livrarea coletelor reprezintă una dintre cele mai eficiente şi accesibile oportunităţi de digitalizare şi automatizare a industriei de curierat. Aplicaţia Cargus Mobile reprezintă o investiţie importantă pentru noi şi un pas esenţial în parcursul nostru de a ne consolida poziţia de lider în inovaţie în industria de curierat. Pe termen mediu şi lung, eforturile şi investiţiile noastre se vor concentra pe construirea unui univers de produse şi soluţii adaptate consumatorilor de astăzi, nevoilor pieţei de e-commerce, produse şi soluţii care generează schimbări structurale în industria de curierat. Estimările indică o creştere de 4,9% a pieţei globale de curierat şi livrare în 2022, dublu faţă de media ultimilor cinci ani, creştere generată şi de investiţiile masive în inovaţii tehnologice şi digitalizare, care accelerează experienţa clienţilor şi eficienţa livrării", susţine Olivier Van Houtte, CEO Cargus.
Aplicaţia Cargus Mobile este un instrument util pentru clienţii care vor să urmărească statusul comenzii, dar şi pentru persoanele fizice care trimit frecvente colete - 30% dintre coletele expediate sunt realizate prin aplicaţie.
În topul celor mai folosite opţiuni ale aplicaţiei se regăsesc: trimiterea şi urmărirea coletelor, redirecţionarea acestora către o altă destinaţie şi ratingul curierului. De asemenea, pentru a păstra un caracter dinamic şi flexibil al livrării, Cargus Mobile pune la dispoziţia utilizatorilor mai multe oportunităţi de a gestiona procesul de livrare, prin aplicaţie:
• Toate livrările Cargus sunt vizibile în aplicaţia Cargus Mobile şi se poate urmări statusul acestora;
Actualizare a locului de livrare sau a datei de livrare;
• Cu un singur click, utilizatorul/destinatarul poate schimba locul de livrare/colectare; pachetul poate fi redirecţionat către un punct SHIP & GO, de unde poate fi ridicat în 3 zile lucrătoare;
• Plata pentru livrarea coletului se poate face cu cardul, dar şi cu PaybyLink în punctele SHIP & GO.
Cei mai mulţi utilizatori ai aplicaţiei Cargus Mobile sunt din Bucureşti (45%) şi Cluj-Napoca (17%), urmaţi de cei din Timişoara (8,6%), Iaşi (7,8%) şi Braşov (6,8%).
Cargus Mobile a fost desemnată "Cea mai bună aplicaţie a unei companii de curierat", la Romanian Courier & Postal Services Business Awards 2021, iar plasarea ei în topul clasamentelor reprezintă încă o confirmare a utilităţii şi eficienţei acesteia pentru piaţa de curierat. La doar două luni de la lansare, a ocupat prima poziţie în topul aplicaţiilor de business din România, conform Google Play. În prezent, Cargus Mobile este în top 10 aplicaţii de business din România în Google Play şi în top 30 aplicaţii utilitare în App Store, se mai arată în comunicat.