Apple a anunţat ieri că în perioada iulie-septembrie 2015 a vândut 48 de milioane de telefoane iPhone, cu 22% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, ceea ce a permis grupului să raporteze rezultate peste estimările analiştilor, relatează AFP.
În exerciţiul încheiat la finele lunii septembrie, profitul net al Apple a crescut cu 35%, până la 53,4 miliarde de dolari iar cifra de afaceri a crescut cu 28% până la 233,7 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă "cea mai mare creştere absolută înregistrată vreodată de Apple", a apreciat directorul general Tim Cook.
Numai în trimestrul iulie-septembrie 2015, profitul net al Apple a crescut cu 31%, până la 11,1 miliarde de dolari, iar cifra de afaceri a urcat cu 22%, până la 51,5 miliarde de dolari. Cu toate acestea, creşterea raportată de Apple se bazează aproape în întregime pe un singur produs, telefoanele iPhone, care în ultimul trimestru au reprezentat 62,5% din cifra de afaceri a grupului cu 48 de milioane de unităţi vândute. În timp ce vânzările de calculatoare Mac continuă să se menţină la un nivel solid (5,7 milioane de unităţi vândute în ultimul trimestru), vânzările de tablete iPad s-au redus sub pragul de 10 milioane de unităţi.
Totodată, rezultatele publicate de Apple scot în evidenţă importanţa pieţei chineze pentru viitorul grupului american. În trimestrul iulie-septembrie 2015, Apple a realizat venituri de 12,5 miliarde de dolari în China, Hong Kong şi Taiwan, aproape 24% din vânzările Apple, şi o creştere de 99% comparativ cu veniturile înregistrate în perioada similară a anului trecut în aceiaşi regiune, chiar dacă datele statistice arată că economia chineză încetineşte.
Pentru trimestrul fiscal în curs, octombrie-decembrie, Apple a anunţat că se aşteaptă la o cifră de afaceri cuprinsă între 75,5 şi 77,5 miliarde de dolari, iar directorul general Tim Cook s-a declarat încrezător că vânzările de telefoane iPhone vor depăşi cifrele record de anul trecut, când Apple a comercializat 74,46 milioane de telefoane iPhone în ultimele trei luni din 2014.
Cu toate acestea, dependenţa Apple de un singur produs începe să-i îngrijoreze pe unii analişti. "Orice slăbiciune în ceea ce priveşte vânzările de iPhone în trimestrul care se va încheia în luna decembrie ar putea alimenta îngrijorările cu privire la încetinirea ciclului de reînnoire a smartphone-urilor", a declarat Colin Gillis, analist la BGC Partners.
Apple încearcă să răspundă prin diversificarea activităţilor sale, lansând în luna aprilie primul său ceas inteligent, Apple Watch, urmat de un serviciu de muzică, Apple Music, sau de plăţi, Apple Pay. Grupul american nu a dezvăluit încă numărul de ceasuri Apple Watch vândute dar susţine că Apple Music are 6,5 milioane abonaţi plătitori.