Criza COVID-19 a schimbat atitudinea românilor cu privire la ideea de a trăi la ţară: 59% dintre românii din urban intervievaţi declară că pandemia le-a influenţat sau le-a schimbat opinia privind perspectiva de a locui la ţară, potrivit studiului Digitalizarea Europei, comandat de Vodafone Institute şi realizat de Kantar, care a cuprins peste 15.000 de persoane intervievate din 15 ţări europene, inclusiv România.
62% dintre românii din urban intervievaţi şi-ar putea imagina să se mute la ţară în 1-2 ani.
Întrebaţi despre avantajele sau dezavantajele de a locui la ţară, 74%, respectiv 80% dintre românii intervievaţi consideră apropierea de natură şi beneficiile sale pentru un stil de viaţă sănătos ca fiind cele mai mari câştiguri. Doar 19% au indicat nivelul chiriei mai scăzut. Avantajele traiului la ţară predomină pentru 44% dintre românii din urban.
Condiţia numărul unu pentru a locui la ţară este de departe o conexiune bună la internet: 69% dintre românii intervievaţi spun că aceasta este obligatorie, iar pentru 25% este de preferat. Această constatare este comună în rândul tuturor ţărilor europene.
De fapt, o conexiune bună la internet a reieşit ca fiind mai importantă decât o infrastructură bună de servicii de sănătate, pe care 54% dintre românii intervievaţi o consideră esenţială, sau decât un transport public bun, considerat de 42% dintre români ca fiind obligatoriu. 46% dintre aceştia consideră că instituţiile bune de învăţământ sunt o condiţie esenţială.
Inger Paus, Director al Vodafone Institute, a declarat: "În lumina experienţelor pandemiei, reducerea decalajului dintre urban şi rural a devenit şi mai importantă în Uniunea Europeană. Aşa cum arată noul studiu Digitalizarea Europei, serviciile bune de comunicaţii reprezintă condiţia cel mai mult menţionată de către respondenţi pentru a se muta în mediul rural, capitol încă insuficient dezvoltat în multe ţări. Având în vedere obiectivele Deceniului Digital şi investiţiile prin Facilitatea de Redresare şi Rezilienţă care vizează transformarea digitală, UE are acum o oportunitate unică de a încuraja coeziunea şi de a îmbunătăţi calitatea vieţii a milioane de cetăţeni europeni."
Institutul Vodafone pentru Societate şi Comunicaţii este ''think-tank-ul'' Vodafone. Explorează utilizarea potenţială şi responsabilă a tehnologiilor digitale pentru inovaţie, creştere şi impact social durabil. Vodafone este o companie lider în domeniul telecomunicaţiilor în Europa şi Africa, cel mai mare operator de servicii mobile şi fixe în Europa şi cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume.