AQUILA (simbol bursier AQ) a finalizat tranzacţia pentru achiziţionarea a 100% din părţile sociale ale companiilor Parmafood Group Distribution SRL şi Parmafood Trading SRL, în urma îndeplinirii tuturor condiţiilor suspensive prevăzute în contract.
Cătălin Vasile, CEO AQUILA:
"Finalizăm a doua tranzacţie din acest an. Achiziţionarea celor două companii Parmafood marchează încă un moment important în evoluţia anunţată a AQUILA şi reprezintă un pas concret în strategia noastră de creştere, cu impact direct în piaţa de HoReCa. Vom continua procesul de dezvoltare a afacerii împreună cu o echipă care se bucură de notorietate şi încredere din partea partenerilor de afaceri şi care s-a dezvoltat respectând standardele cu care suntem obişnuiţi la AQUILA. Am dedicat ultimii 30 de ani unei creşteri dinamice, iar astăzi începem o nouă etapă, care înseamnă consolidarea poziţiei noastre în piaţa distribuţiei, în linie cu viziunea de a avea un produs distribuit de AQUILA în fiecare casă."
Eugen Savu, acţionar majoritar şi Director General, Parmafood:
"Ne bucurăm că am devenit parte din familia AQUILA şi vom continua să creştem împreună. Experienţa noastră în acest sector de piaţă împreună cu forţa comercială a AQUILA sunt ingredientele optime pentru dezvoltarea afacerii. Cu o viziune comună şi angajamentul nostru pentru excelenţă, suntem pregătiţi să explorăm împreună noi oportunităţi pentru partenerii şi clienţii noştri."
Companiile Parmafood au o istorie cumulată de trei decenii, cu o prezenţă importantă în activităţi de distribuţie în canalele HoReCa, Retail Modern şi Retail Tradiţional, şi operează depozite logistice cu sisteme integrate de management al stocurilor. Parmafood Group Distribution SRL şi Parmafood Trading SRL au înregistrat în 2023 o cifră de afaceri cumulată de 277,5 milioane de lei (+13% faţă de anul 2022) şi un profit net cumulat de 16,6 milioane de lei.
AQUILA a încheiat anul 2023 cu venituri de 2,5 miliarde de lei (+14% faţă de anul 2022) şi un profit net de 97 milioane de lei, cel mai mare de la înfiinţarea companiei. Rezultatele au fost susţinute în principal de segmentul de distribuţie, care reprezintă aproximativ 94% din cifra de afaceri a companiei.