AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuţie şi logistică pentru piaţa bunurilor de larg consum din România şi Republica Moldova, cu 30 de ani de experienţă în această industrie, încheie anul 2023 cu afaceri în creştere şi un profit net de 97 milioane de lei, cu 14% peste anul 2022, cel mai mare de la înfiinţarea companiei, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, rezultatele obţinute vin în contextul creşterii veniturilor companiei cu 14%, până la 2,5 miliarde de lei, susţinute în principal de segmentul de distribuţie, care reprezintă aproximativ 94% din cifra de afaceri a companiei. Rezultatele financiare preliminare au depăşit bugetul anunţat pentru 2023.
Cătălin Vasile, CEO AQUILA:
"În 2023, am continuat creşterea organică şi am parcurs paşi către noi achiziţii pentru extinderea afacerii. Concentrarea activităţii pe canalele de distribuţie cu ritm mai mare de creştere, diversificarea portofoliului de produse şi dezvoltarea brandurilor proprii au contribuit la rezultatele financiare istorice înregistrate în 2023. În ceea ce priveşte componenta de M&A, am finalizat tranzacţia cu Romtec şi au fost avansate discuţiile pentru achiziţia companiilor Parmafood, pentru care am primit aprobarea acţionarilor în februarie 2024. Excelenţa operaţională prin eficienţă, cu componentă de digitalizare şi sustenabilitate, va continua să primeze pentru AQUILA. Prin abordarea strategică adoptată ne îndreptăm spre dublarea EBITDA până în 2026, având ca reper anul 2021."
În structura veniturilor, în 2023, segmentele de afaceri distribuţie şi logistică au înregistrat creşteri de 14%, respectiv 11%, în timp ce segmentul de afaceri transport a înregistrat o uşoară scădere de 4%. Veniturile aferente brandurilor proprii, Gradena, La Masă şi Yachtis, au avut un avans de 31% în 2023, până la 88 milioane de lei.
Venituri în creştere cu 14% a obţinut şi compania achiziţionată în 2021, Trigor AVD, unul dintre primii jucători de pe piaţa de distribuţie a bunurilor de larg consum din Republica Moldova.
Marja brută din vânzarea mărfurilor s-a menţinut constantă, la aproximativ 21%. EBITDA a înregistrat o creştere de 5%, până la 155 milioane de lei.
AQUILA a realizat investiţii în valoare de 46 milioane de lei în 2023, pentru cumpărarea de mijloace de transport şi echipamente de depozit şi automatizări.
Despre AQUILA
AQUILA operează în România şi Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuţie, logistică şi transport. AQUILA vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerţ cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piaţă. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, cu mărci proprii precum Gradena: legume şi fructe congelate; LaMasă: semipreparate congelate din carne; Yachtis: produse congelate de peşte şi fructe de mare; precum şi mărci consacrate din diferite categorii precum: produse de îngrijire personală - Rexona, Dove; dulciuri - Kinder, Raffaello, Snickers sau Mars; cafea - Lavazza; produse de curăţenie - Dero, Cif sau Coccolino; mâncare pentru animale de companie - Whiskas, Pedigree; produse igienă - Kleenex, Kotex, Zewa, Tena, Libresse; scutece copii - Huggies; legume congelate şi conserve - Bonduelle; smântâna vegetală şi frişcă vegetală - Gran Cucina şi Hulala; peşte şi preparate din peşte - Frosta.
Compania a fost înfiinţată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu şi Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), ca urmare a unei oferte publice iniţiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică iniţială derulată de o companie antreprenorială românească pe piaţa de capital locală. Acţiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referinţă BET al Bursei de Valori Bucureşti şi în indicii Global Micro Cap ai FTSE Russell.
Compania a obţinut nota maximă, 10, în cadrul evaluării VEKTOR efectuată de Asociaţia Română pentru Relaţia cu Investitorii - ARIR.