"ArcelorMittal", cel mai mare producător mondial de oţel, a decis să închidă definitiv cele două furnale nefolosite din nordul Franţei, determinând guvernul de la Paris să caute soluţii pentru a menţine uzina operaţională, în condiţiile în care creşte şomajul în ţară, anunţă cotidianul Liberation.
Arnaud Montebourg, ministrul francez al Industriei, urma să facă, ieri, o vizită la furnalele din Florange, din regiunea Moselle, aproape de Luxemburg şi Germania, care au fost închise în iulie şi octombrie 2011, din cauza scăderii preţului oţelului pe plan mondial.
Liberation notează, fără să citeze sursa informaţiei, că Executivul de la Paris negociază cu "ArcelorMittal" achiziţionarea celor două furnale pe un euro, după care să caute un investitor dispus să le opereze.
În condiţiile în care cererea de oţel din Europa a fost puternic afectată de criza datoriilor din regiune, "ArcelorMittal" a decis să închidă definitiv furnalele din Liege (Belgia) şi Madrid (Spania). În cazul facilităţilor din Franţa, compania a oprit producţia la furnalele de la Florange şi Lorraine încă din toamna lui 2011. În Luxemburg, "ArcelorMittal" a oprit activitatea unităţii de la Schifflange, iar producţia facilităţilor de la Rodange a fost redusă.
"ArcelorMittal" şi-a diminuat cu 28% profitul în trimestrul al doilea din acest an, pe fondul slăbirii cererii de profil şi al declinului preţurilor din domeniu. Câştigul înainte de interese minoritare, taxe, deprecieri şi amortizări a fost de 2,4 miliarde dolari în perioada aprilie - iunie 2012, faţă de 3,4 miliarde dolari în intervalul similar din 2011.
Livrările de oţel ale companiei au scăzut cu 2,5% comparativ cu primul trimestru, la 21,7 milioane de tone.
În luna iulie, "ArcelorMittal" estima că livrările de oţel vor fi mai scăzute în semestrul al doilea, faţă de cele înregistrate în primele şase luni din acest an, care au însumat 43,9 milioane de tone.
Cererea globală de oţel va creşte cu 3,6% anul acesta, după un avans de 5,6% în 2011, conform Asociaţiei Mondiale a Oţelului, care anticipează un declin de 1,2% al consumului de profil în Europa.