Ascensiunea antreprenoriatului feminin: Generaţia Z şi Millennials vor să îşi lanseze propriile afaceri

M.B.
Miscellanea / 4 martie

Ascensiunea antreprenoriatului feminin: Generaţia Z şi Millennials vor să îşi lanseze propriile afaceri

Spiritul antreprenorial este tot mai puternic în rândul femeilor din Europa, în special al celor din generaţiile tinere, care îşi doresc independenţă financiară, echilibru între viaţa personală şi profesională şi oportunitatea de a aduce o schimbare în lume, potrivit unui comunicat emis redacţiei.

Un studiu realizat de Mastercard, lansat înainte de Ziua Internaţională a Femeii 2025, arată că 40% dintre femeile din Europa s-au gândit să îşi deschidă propria afacere, iar în unele ţări interesul este chiar mai ridicat - 56% în Portugalia şi 46% în Grecia.

În rândul Generaţiei Z şi al Millennials, interesul pentru antreprenoriat este semnificativ mai mare decât în cazul generaţiilor anterioare. 63% dintre femeile din Generaţia Z şi 53% dintre Millennials au luat în calcul să îşi deschidă o afacere, comparativ cu 37% dintre femeile din Generaţia X şi 21% dintre Baby Boomers. De asemenea, 51% dintre femeile din Generaţia Z au deja o idee de afacere, dar nu au făcut încă primul pas, potrivit unui comunicat transmis redacţiei.

Pe lângă iniţiativele de afaceri tradiţionale, 30% dintre femeile din Europa intenţionează să înceapă un proiect secundar care să le aducă venituri suplimentare în următorii trei ani. Această tendinţă este şi mai puternică în rândul femeilor din Generaţia Z (52%) şi Millennials (41%).

Femeile care vor să îşi lanseze o afacere sunt motivate, în principal, de dorinţa de a câştiga mai mulţi bani (54%), de a obţine independenţă financiară (49%) şi de a avea un echilibru mai bun între viaţa profesională şi cea personală (39%), potrivit aceleiaşi surse.

Femeile din Generaţia Z sunt mai orientate către antreprenoriatul cu impact social, 19% dintre ele declarând că vor să îşi deschidă o afacere pentru a aduce o schimbare în lume, comparativ cu 14% dintre Millennials, 14% dintre Generaţia X şi 16% dintre Baby Boomers.

Printre cele mai populare domenii de interes pentru femeile din Generaţia Z care vor să îşi deschidă o afacere se numără industria cosmetică (26%), îngrijirea copiilor (14%) şi educaţia (13%).

În ciuda interesului ridicat pentru antreprenoriat, studiul arată că femeile din Europa se confruntă cu obstacole importante. Principalele bariere menţionate sunt teama de eşec (31%), lipsa resurselor financiare (29%) şi lipsa de experienţă (28%). De asemenea, 21% dintre femeile din Europa consideră că lipsa de încredere este un obstacol major, iar acest procent este şi mai mare în rândul Generaţiei Z (25%) şi al Millennials (26%).

Femeile care au deja o afacere spun că echilibrul dintre viaţa personală şi profesională este o provocare. 48% dintre femeile antreprenor afirmă că le este dificil să se deconecteze de la muncă în vacanţă, 35% spun că responsabilităţile de îngrijire a copiilor le afectează activitatea, iar 36% renunţă mai des la vacanţe din cauza afacerii, comparativ cu 29% dintre bărbaţi.

Pentru a sprijini antreprenoarele, 21% dintre femeile din Europa consideră că ar avea nevoie de cursuri despre dezvoltarea unui plan de afaceri, iar un procent similar menţionează necesitatea unor subvenţii mai accesibile. 30% dintre femeile din Generaţia Z spun că un partener de afaceri le-ar creşte încrederea, iar 24% consideră că mentoratul este mai important decât accesul la finanţare.

"Această cercetare subliniază spiritul antreprenorial remarcabil al femeilor din Europa, în special în rândul tinerelor generaţii. În ciuda progreselor realizate de femeile antreprenor, rezultatele arată că încă există provocări. Aceste bariere subliniază necesitatea de a le oferi sprijinul de care au nevoie pentru a reuşi. În cadrul Mastercard, suntem dedicaţi construirii unei economii digitale incluzive şi sprijinirii micilor afaceri cu instrumentele şi oportunităţile necesare pentru a se dezvolta şi a prospera", spune Beatrice Cornacchia, Vicepreşedinte Executiv Marketing şi Comunicare pentru Asia-Pacific, Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (APEMEA), conform comunicatului.

Mastercard derulează mai multe iniţiative pentru sprijinirea antreprenorilor, printre care Strive EU, un program care oferă subvenţii de până la 500.000 de euro organizaţiilor ce ajută la dezvoltarea micro şi micilor afaceri din Uniunea Europeană. De asemenea, Strive UK a ajuns la peste un milion de mici afaceri din Marea Britanie, dintre care mai mult de jumătate sunt conduse de femei.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Forumul investitorilor 2025
unnpr.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

04 Mar. 2025
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7331
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3090
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0235
Gram de aur (XAU)Gram de aur443.5114

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

ccib.ro
aages.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
energyexpo.ro
solarenergy-expo.ro
thediplomat.ro
thediplomat.ro
tophotelawards.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb