Entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin) reprezintă o soluţie reală pentru consumatori de a-şi rezolva diferendele pe care le au cu societăţile de asigurare. Sumele pe care păgubiţii le primesc, în urma concilierilor intermediate de SAL-Fin, sunt sensibil mai mari faţă de cele oferite iniţial de cătreasigurători, potrivit unui comunicat al ASF.
Spre exemplu, un păgubit RCA a depus o cerere de despăgubire pentru suma de 112.313 lei, iar asigurătorul a oferit suma de 8.444 lei. Consumatorul nemulţumit de suma primită a apelat la SAL-Fin, iar în urma concilierii, compania de asigurare a fost obligată la plata unei diferenţe, în valoare de 103.868 lei, plus penalităţi de întârziere de 0,2% pe zi.
Într-un alt caz, societatea de asigurare a făcut o ofertă de despăgubire în valoare de 67.205 lei, iar în urma intervenţiei conciliatorilor SAL-Fin a fost stabilită drept despăgubire suma de 94.755 lei.
Într-un dosar încadrat în categoria daunelor totale, oferta de despăgubire iniţială transmisă de asigurător a fost în cuantum de 43.727 lei. Păgubitul RCA, nemulţumit de ofertă, a apelat la SAL-Fin, iar în urma concilierii, asigurătorul a recalculat valoarea de piaţă a autovehiculului şi a suplimentat suma iniţială cu 28.512 lei. Tot în acest dosar, asigurătorul a plătit în plus, pentru lipsa de folosinţă, 48.431 de lei, după ce iniţial plătise doar 11.883 de lei din suma cuvenită.
Într-un alt dosar de daună totală, păgubitul RCA a primit, în urma concilierii SAL-Fin, suma de 32.737de lei, faţă de 25.528 de lei cât fusese oferta iniţială de despăgubire primită din partea firmei de asigurare.
În general, procesul de conciliere durează, în medie, între o lună şi două luni, însă au fost cazuri când părţile s-au înţeles în numai două zile.
De la începutul anului şi până în prezent, SAL-Fin a primit circa 1.100 de cereri de soluţionare dintre care a rezolvat peste 600, potrivit comunicatului.