Asus România, reprezentanţa locală a producătorului taiwanez de PC-uri şi componente hardware, are ca obiectiv în 2011 o cifră de afaceri de peste 60 milioane dolari, în creştere cu 41% faţă de anul precedent, când afacerile au fost de 42,5 milioane dolari. "În 2011, intenţionăm să depăşim ca şi cifră de afaceri valoarea de 60 milioane dolari, având ca bază atât creşterea pieţei IT din România, cu 10-15%, majorarea cotei de piaţă pe toate produsele pe care le promovăm în acest moment, cât şi lansarea de produse noi", a declarat Ciprian Donciu, director de vânzări al Asus România, citat de Mediafax.
La începutul anului, compania estima pentru 2011 afaceri de 50 milioane euro, însă evoluţia pieţei IT din primul trimestru a determinat reprezentanţa Asus să modifice în sens pozitiv obiectivul financiar. În 2010, afacerile Asus România au avansat cu peste 15% faţă de anul anterior, la 42,5 milioane dolari.
Pe piaţa locală, Asus furnizează o gamă largă de produse IT, respective sisteme portabile, componente pentru desktop (plăci de bază, plăci video, unităţi optice, plăci de sunet, tunere TV), monitoare LCD şi LED, produse de reţelistică, media playere, servere şi accesorii.
"În aceste condiţii, monitorizăm în paralel fiecare segment de piaţă, obiectivul nostru fiind să ne impunem ca prim brand pe fiecare categorie în parte. Dacă vorbim strict de cifra de afaceri, sistemele portabile au cea mai mare contribuţie (în afacerile companiei - n.r.)", a mai spus Donciu.
Anul trecut, Asus a comercializat pe piaţa românească peste 80.000 de PC-uri portabile, 20.000 de monitoare şi 60.000 de plăci de bază.
"În total, vorbim de 280.000 de produse Asus, din toate categoriile enumerate mai sus", a mai spus directorul de vânzări al reprezentanţei producătorului taiwanez de PC-uri.
Recent, Asus a lansat tableta PC cu tastatură detaşabilă Transformer, care va fi disponibilă în România din a doua jumătate a lunii mai, preţurile variind, în funcţie de configuraţie, între 1.799 lei şi 2.599 lei.
Grupul taiwanez a deschis în 2008 un birou în România, care se ocupă şi de piaţa din Bulgaria.