Liniile aeriene tradiţionale din Europa au înfruntat, în ultimii ani, o competiţie "acerbă" din partea companiilor low-cost, dar şi a companiilor din Orientul Mijlociu, precum Emirates sau Turkish Airlines, arată cel mai recent studiu A.T. Kearney despre industria aeronautică europeană.
Aproape 40% din zborurile intra-europene în 2012 au fost operate de companii low-cost, comparativ cu doar 14% în urmă cu zece ani. Aceşti competitori s-au diferenţiat prin abilitatea de a creşte cota de piaţă menţinând nivelul costurilor, obţinând astfel profituri mult mai mari comparativ cu liniile aeriene de tradiţie, se arată într-un comunicat remis redacţiei.
În ultimii 10 ani, Ryanair a înregistrat o marjă de profit medie de 13%, Emirates de 9%, pe când Lufthansa Group de numai 2,8%. Grupul Air France - KLM a înregistrat in aceeaşi perioadă o pierdere medie anuală de 0,3%, potrivit sursei citate.
"Principalele linii aeriene europene (IAG, Lufthansa Group, Air France-KLM) au început să recâştige teren in fata competiţiei, existând în continuare potenţial şi oportunităţi de creştere. Obiectivul principal al acestor companii este să se diferenţieze faţă de companiile low-cost pe rute mai scurte, şi faţă de companiile din Orientul Mijlociu pe rute mai lungi", precizează A.T. Kearney.
Evoluţia industriei aeriene rămâne încă sub semnul incertitudinii. În următorii ani, succesul companiilor aeriene va veni ca urmare a unei bune gestionări a turbulenţelor, şi în paralel îmbunătăţirea serviciilor pentru clienţi, creşterea cotei de piaţă şi a profitabilităţii, se mai arată în comunicat.