Compania Automecanica Moreni, singura societate din România care produce transportoare blindate, negociază în prezent un contract a cărei valoare este estimată la peste 400 milioane euro, pentru livrarea a 400 de transportoare într-o perioadă de patru ani. "Compania Naţională ROMARM în subordinea căreia se află Automecanica negociează un contract pentru livrarea unor transportoare blindate pe o perioadă de patru ani, iar valoarea contractului va depăşi o sumă echivalentă cu cifra de afaceri însumată pe care societatea a înregistrat-o în ultimii 10 ani", a declarat ieri, preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), Teodor Atanasiu.
Preţul unui astfel de transportor blindat 8x8 cu dotare standard este de 1,5 milioane dolari. Uzina din Moreni a prezentat, marţi, cel mai nou produs al societăţii, transportorul blindat 8x8 SAUR 1, ce corespunde standardelor NATO. Societatea din Moreni a fost înfiinţată în 1969, producând transportoare blindate amfibii pe roţi cu tracţiune 4x4, 6x6 şi 8x8. Până în prezent, compania a produs 13.000 astfel de vehicule, capacitatea actuală fiind de 50 de transportoare pe an.
Compania dâmboviţeană a înregistrat o cifră de afaceri de 11 milioane de lei în 2006 şi 16 milioane de lei în 2007. Societatea a produs vehicule care au fost exportate în spaţiul ex-sovietic şi în fosta Republică Democrată Germană, în prezent colaborând cu societăţi din Franţa, precum Sagem şi Thales şi Elbit din Israel. Compania are, în prezent, 360 de angajaţi, iar preşedintele AVAS a anunţat că pentru derularea viitoarelor contracte ar putea fi reangajate circa 100 de persoane disponibilizate în ultimii ani din societate. Compania derulează în prezent un contract de livrare la export a unor piese de schimb, în valoare de 250.000 de euro, un contract pentru mentenanţa a 27 de transportoare pentru Ministerul Apărării Naţionale, precum şi un contract de şase milioane de lei pentru livrarea unor piese pentru instalaţii petroliere destinate Rafinăriei 1 Mai din Ploieşti.
Pentru derularea proiectelor companiei, care prevăd şi o retehnologizare amplă, preşedintele AVAS a anunţat că singura soluţie este privatizarea societăţii, anunţul de lansare fiind programat pentru sfârşitul anului viitor.
Preşedintele AVAS a anunţat că, în prezent, în Parlament se află o lege cu privire la viitorul industriei de apărare din România, urmând ca o parte din aceste societăţi să fie privatizate iar altele să fie reorganizate, urmând să rămână în portofoliul statului român. Atanasiu a anunţat că România va implementa o nouă strategie în ceea ce priveşte înzestrarea armatei, care prevede achiziţionarea de materiale militare pe baza criteriului performanţei, şi nu cel al preţului, urmând ca în programul de achiziţii ce va fi derulat de armata română să fie utilizată experienţa acumulată de societăţile româneşti din industria militară. "Acolo unde nu ne vom putea baza pe industria românească o soluţie va fi realizarea unor parteneriate între aceste societăţi şi companii din străinătate", a spus Atanasiu.
Corneliu Dobriţoiu, secretar de stat în Ministerul Apărării Naţionale, a spus că armata română va derula un program de reînnoire în valoare de 3-4 miliarde de euro până în 2025. "Intenţionăm să înlocuim flota de transportoare vechi prin achiziţionarea a 400 de astfel de transportatoare, precum şi să achiziţionăm 400 de transportoare blindate şi 10.000 de platforme multifuncţionale", a explicat Dobriţoiu.
Acesta a explicat că noile materiale vor fi în conformitate cu standardele admise în Uniunea Europeană şi Alianţa Nord-Atlantică (NATO).
1. Probleme
(mesaj trimis de Paul în data de 17.07.2009, 12:45)
Automecanica Moreni a fost infiintata ca sa produca Copia Romaneasca a BTR-80, B-33 Zimbrul. Nici pe vremea lui Ceasca nu s-au facut cercetari si nici acuma nu s-au facut cercetari asa produsele sunt depasite.
1.1. fapte nu vorbe (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de sebi în data de 12.07.2010, 21:37)
cercetari sau facut si se fac dovada a aparut SAUR 1,SAUR 2.SAUR 3 precum si alte masini cerute de colaboratori diversi cu tehnica de ultima ora si imbunatatiri la cerere< deci se poate>