Înmatriculările de maşini noi din ţara noastră au înregistrat o scădere de 82% în ultimii cinci ani, conform unei analize a portalului Auto.ro.
"În scădere sunt şi reînmatricularile, în timp ce numărul maşinilor rulate provenite din import a înregistrat o revenire la nivelul anului 2008", se arată într-un comunicat remis redacţiei.
Astfel, înmatriculările de maşini noi din au scăzut cu 82% în ultimii 5 ani, ajungând la doar 46.667 de unităţi înregistrate în primele zece luni ale acestui an, comparativ cu cele 252.937 de unităţi înregistrate în aceeaşi perioadă a anului 2008.
Piaţa maşinilor noi înmatriculate în România a înregistrat un declin mediu anual de 29% în ultimii 5 ani. Puterea scăzută de cumpărare a populaţiei, fluctuaţia taxei auto de poluare, precum şi accesul restricţionat la finanţare sunt cauzele acestui declin.
Potrivit sursei citate, importurile de autoturisme rulate au avut o evoluţie mai degrabă plată, înregistrând o revenire la nivelul anului 2008, cu un minim critic în anul 2011 la nivelul de 75.697 de unităţi. În primele zece luni ale acestui an au fost înscrise în circulaţie 186.997 de maşini second-hand din import, comparativ cu cele 205.092 de maşini intrate în ţară în 2008.
"Evoluţia este spectaculoasă pentru ultimii 2 ani, când s-a înregistrat o creştere de 147%, datorată unui proces de migrare a românilor din segmentul de maşini noi către maşini second hand din import, majoriatea rulate în Germania", se mai arată în comunicat.
Piaţa maşinilor reînmatriculate în România a înregistrat o scădere de 42% în primele zece luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, ajungând la 171.527 maşini reînmatriculate, comparativ cu cele 296.220 de maşini reînmatriculate cu 5 ani în urmă, arată documentul citat. În cazul acestor maşini, s-a înregistrat o scădere medie anuală de 10%, în aceeaşi perioadă analizată. Scăderea s-a accentuat în 2013, în urma introducerii taxei de poluare auto, inclusiv pentru maşinile înmatriculate în România înainte de 1 ianuarie 2007.