AVÂND CA ACŢIONARI CFR MARFĂ ŞI GFR, "General Rolling Stock Company" vrea să-şi consolideze poziţia în Europa Centrală şi de Sud-Est

Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 22 ianuarie 2013

"General Rolling Stock Company" vrea să-şi consolideze poziţia în Europa Centrală şi de Sud-Est

Compania a avut, anul trecut, un profit de 4,5 milioane de euro, urmând să platească dividende

"General Rolling Stock Company" intenţionează să-şi consolideze poziţia pe piaţa din Europa Centrală şi de Sud-Est, după cum ne-a declarat Leonard Aurel, directorul general al companiei.

Domnia sa ne-a precizat: "În 2013 ne vom concentra atenţia pe câteva acţiuni prioritare. În primul rând, avem în plan să ajungem la un procent de 90% de material rulant reparat (în prezent, 75% din materialul rulant este reparat). În al doilea rând, vom căuta să ne consolidăm poziţia pe piaţa din Europa Centrală şi de Sud-Est, urmărind toate oportunităţile care pot apărea, iar, în funcţie de nevoile clienţilor şi de tendinţele pieţei, putem lua în calcul diversificarea şi întinerirea parcului de vagoane al < Rolling Stock Company >. În legatură cu rezultatele financiare pentru acest an, suntem foarte optimişti".

"General Rolling Stock Company" este o societate înfiinţată în 2008, care se ocupă cu închirierea de locomotive şi vagoane în ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est. Cu capital integral autohton, având ca acţionari operatorii feroviari CFR Marfă şi Grup Feroviar Român (care aparţine "Grampet Grup", deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica), societatea a înregistrat, anul trecut, un profit de 4,5 milioane de euro, urmând să plătească dividende, după cum ne-au informat reprezentanţii companiei. În 2012, profitul din activitate a fost de 19,4 milioane lei.

La înfiinaţarea societăţii, Grup Feroviar Român (GFR) a avut un aport în numerar de circa 50 de milioane de euro.

Parcul "General Rolling Stock Company", la care CFR Marfă a contribuit cu vagoane vechi, este alcătuit din 5.735 de vagoane.

Înainte de 1989, parcul de material rulant al CFR Marfă conţinea peste 120.000 de vagoane, însă, potrivit unor estimări, 80.000 de vagoane au fost tăiate şi valorificate ca fier vechi.

În scopul achiziţionării serviciilor de reparaţii pentru vagoane şi locomotive, "General Rolling Stock Company" a organizat o licitaţie deschisă, cu strigare, prin Bursa Română de Mărfuri, participante fiind toate unităţile reparatoare. Contractele de reparaţii au fost adjudecate de cele mai importante societăţi reparatoare din România.

În perioada 2008-2009, compania a încheiat contracte de închiriere pentru vagoanele modernizate cu operatori feroviari de transport privat şi agenţi economici din Germania, Cehia, Polonia, Slovacia, Bulgaria, Ungaria, România etc.

Având în vedere faptul că cele două companii care au realizat joint-venture-ul din 2008 se confruntau cu o problemă majoră în lipsa materialului rulant apt să presteze aceste servicii, "General Rolling Stock Company" şi-a propus să asigure material rulant pentru transportul de marfă pe calea ferată.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb