Banca Românească a lansat aplicaţia BROM Pay prin intermediul căreia clienţii posesori de carduri se pot autentifica biometric pentru plăţile on-line, a anunţat marţi banca.
Prin intermediul aplicaţiei BROM Pay, atunci când clientul iniţiază plata în cadrul unui magazin online, pe ecranul telefonului apare o notificare de tip push prin accesarea căreia se deschide o pagină de autorizare biometrică. Confirmarea biometrică a tranzacţiei se face prin atingerea senzorului de amprentă al telefonului sau prin altă metodă de autentificare biometrică disponibilă pe telefon (recunoaştere facială, iris sau voce).
Banca menţionează că nu stochează datele biometrice ale clientului, acestea rămânând în continuare pe telefonul utilizatorului. În aplicaţia biometrică BROM Pay utilizatorul poate vizualiza atât tranzacţiile online efectuate, cât şi informaţii despre fiecare tranzacţie în parte.
La înrolare, clientul poate vizualiza toate cardurile pe care le deţine, iar printr-o simplă atingere a cardului, poate verifica ce tranzacţii e-commerce a autorizat biometric de pe cardul respectiv. Pentru ca o tranzacţie să fie autentificată biometric, comerciantul la care se efectuează tranzacţia sau procesatorul de tranzacţii al comerciantului trebuie să fie înrolat în protocolul de securitate 3DSecure. În cazul în care acesta nu este înrolat, clientul nu primeşte notificarea de tip push şi tranzacţia se efectuează prin flux normal, nesecurizat. Interacţiunea cu aplicaţia BROM Pay este gândită după standarde moderne de UX ('user experience') determinate de marii jucători la nivel global în domeniul mobile banking, precizează sursa citată.
Reprezentanţii Băncii Româneşti consideră că este firesc ca şi bankingul să meargă pe calea digitalizării schimbând modul în care serviciile bancare ajung la public prin creşterea rapidităţii, a accesibilităţii şi autonomiei, mai ales că devine evident faptul că trăim într-o lume tot mai digitală. Ei adaugă faptul că prin lansarea aplicaţiei de autentificare biometrică BROM Pay, Banca Românească poate oferi clienţilor o experienţă de banking simplă şi rapidă, în condiţii de maximă siguranţă.
Banca Românească oferă, de peste 27 de ani, clienţilor săi, persoane fizice şi juridice, o gamă largă de produse şi servicii de calitate adaptate nevoilor fiecăruia. Banca operează o reţea naţională de distribuţie, reţea care îi permite să fie aproape de clientela de retail şi corporate şi să participe la diferite programe de dezvoltare româneşti şi europene. Banca Românească este un furnizor consacrat de credite ipotecare în cadrul programului guvernamental 'Prima Casă' şi un actor important în acordarea de împrumuturi de către Agenţia de Plăti şi Intervenţii în Agricultură.