Conturile din bănci vor fi blocate este ameninţarea bancherilor adresată clienţilor, informează Realitatea.net. Ei încearcă, în acest mod, să-i determine pe aceştia să-şi actualizeze datele personale.
Regulamentul Băncii Naţionale nu prevede blocarea conturilor clienţilor în situaţia în care aceştia nu-şi actualizează datele personale iar Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor consideră însă că acest lucru este un abuz.
1. Evident ca este un abuz!
(mesaj trimis de Cristian R. în data de 25.03.2010, 11:11)
Domnii de la CEC Bank mi-au oferit niste hartii pe care trebuia sa le semnez, dar am refuzat fiindca impuneau oarecum sa imi foloseasca datele personale pentru a le vinde unor administratori de baze de date, ori acest lucru nu este legal.
Daca mi-ar fi cerut doar datele personale as fi semnat, dar daca le-au inclus in aceleasi hartii cu alte obligatii referitoare la nu stiu ce carduri de care eu nu am si la faptul ca imi pot folosi datele personale, nu am fost de acord sa mai semnez nimic.
Cel mai mult m-a deranjat faptul ca au enumerat faptul ca datele mele personale trebuie oferite biroului de urmarire a creditelor si nu stiu caror organisme internationale (SWIFT) dar pe langa acestea au strecurat pe furis si "baze de date", ceea ce inseamna ca ele vor vinde cu nerusinare datele personale unora care vor trimite o multime de reclame care sa imi umple cutia postala.
Bancile ca procesator de date cu caracter personal erau obligate de mult timp sa solicite clientilor acordul de a folosi datele personale cum vor ele, dar legea specifica ca clientii trebuie sa fie informati clar ca ei pot refuza acest lucru fara nici un fel de penalizare, ceea ce nu este clar din hartoagele CEC-ului.