• Travel Channel, CNN şi Eurosport - interesaţi de promovarea ţării noastre
Reporter: Care au fost activităţile la care aţi participat în cursul vizitei la WTM?
Cristian Bărhălescu: Agenda a fost destul de încărcată ca număr de întâlniri; am avut reuniuni cu reprezentanţii Travel Channel - care vor să continue filmările în România, onorându-ne prin prezenţa Prinţului Moştenitor Charles din punct de vedere al reclamei; am avut întâlniri şi cu cei de la CNN care au în vedere realizarea unei reclame legate de festivalul George Enescu de anul viitor, pe care ei l-au susţinut anual; iar postul TV Eurosport este interesat de promovarea festivalului FOTE (n.r. Festivalul Olimpic al Tineretului European).
Reporter: Aţi avut discuţii şi cu reprezentanţi ai altor state?
Cristian Bărhălescu: Da, am participat la întâlnirea cu miniştrii din toate ţările prezente la târg cu care am dezbătut probleme legate de piedicile care sunt în calea dezvoltării turismului. Aici au fost identificate în primul rând problematica vizelor, apoi conectivitatea aeriană care este una dintre problemele majore ale turismului, al treilea aspect discutat a fost legat de taxarea excesivă în unele locaţii, fapt care generează o lipsă de competitivitate - vorbim aici de taxe interne: TVA, impozite pe venituri, pe profit şi pe forţa de muncă, până la taxele care sunt solicitate turiştilor aflaţi în tranzit (în porturi sau aeroporturi).
Reporter: Cum veţi acţiona (n.r. MDRT) pentru rezolvarea problemelor din turism menţionate?
Cristian Bărhălescu: Privind problema conectivităţii aeriene - pentru ţara noastră sunt necesare studii privind conectivitatea aeriană pe oraşe, pe fiecare destinaţie în parte. Este un proiect pe care, cu siguranţă, împreună cu Consiliul Consultativ îl vom efectua.
Reporter: Cum a arătat standul ţării noastre la Londra şi pe ce direcţii de promovare v-aţi orientat, în acest an?
Cristian Bărhălescu: România a fost prezentă cu 36 de companii de turism, reprezentanţe regionale sau judeţene, asociaţii şi patronate din domeniu care au mers în întâmpinarea solicitărilor venite din partea profesioniştilor. Primele două zile ale târgului au fost destinate profesioniştilor, din a treia zi le-a fost permis accesul şi studenţilor de la facultăţile de profil şi, începând de joi, publicului larg.
Cred că standul României a arătat foarte bine la acest târg. La standul României am văzut venind operatori serioşi şi au avut loc numeroase întâlniri.
În acest moment, considerăm că trebuie să mergem pe direcţia pe care ne-am propus-o privind promovarea ecoturismului şi a destinaţiilor noastre de vacanţă rurale. Pe lângă acestea, agenţiile de turism împreună cu companiile hoteliere care au fost prezente la standul României au discutat cu cei din domeniu absolut toate variantele de pachete turistice pe care România le poate oferi ca şi destinaţie.
Reporter: Ce am avut în plus sau în minus la standul din acest an?
Cristian Bărhălescu: Nu pot spune că am avut ceva în plus sau ceva în minus faţă de standul de anul trecut.
Ţara noastră a participat în fiecare an la World Travel Market şi la Târgul Internaţional de turism de la Berlin (ITB), cele mai importante evenimente de profil organizate la nivel internaţional.
Prezenţa ţării noastre la WTM prin intermediul MDRT a depăşit 300.000 de euro, buget format din taxele obligatorii de participare, închirierea standului şi amenajarea lui. Bugetul a fost asigurat din fonduri europene.
Cele mai recente date publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS) indică o creştere a numărului total de turişti înregistraţi în unităţile de cazare cu 10,4% în perioada ianuarie-septembrie 2012, faţă de perioada similară din 2011 (10,6% la turişti străini şi 9,8% la turişti români), adică de la circa 5,4 milioane de turişti în 2011 la peste şase milioane de turişti în 2012. La acelaşi capitol, datele valabile pentru anul 2011 faţă de 2010 au indicat o creştere cu 16%, de la şase la şapte milioane turişti.
Reprezentantul MDRT ne-a mai declarat: "MDRT estimează că trendul crescător înregistrat în ultimii ani se va menţine şi în anul 2013, în măsura în care contextul economic global nu va suferi modificări importante. Pentru menţinerea trendului crescător, menţionam că MDRT face eforturi inclusiv în sensul extinderii prezenţei României, ca destinaţie de turism, şi pe alte pieţe decât cele europene, cum ar fi cele asiatice (ca exemplu, ministerul intenţionează să redeschidă biroul de promovare şi informare turistică din China)".
•
Ministerul intenţionează să redeschidă biroul de promovare şi informare turistică din China.