BASF AG, cel mai mare producător mondial de chimicale, vinde o fabrică din Norvegia şi taie posturi în întreaga lume, încercând astfel să-şi redreseze profitul pe segmentul de sănătate şi nutriţie.
Compania germană a încercat să-şi extindă divizia "Performance Products", care include operaţiunile de sănătate şi nutriţie. Recent, BASF a cumpărat producătorul norvegian de ulei de peşte "Pronova", însă integrarea achiziţiilor din domeniu şi procesul de restructurare au afectat profitabilitatea companiei.
În prezent, BASF vrea să-şi vândă sit-ul de la Brattvag (Norvegia), unde fabrică acizi graşi Omega-3, respectiv să elimine aproape 260 de posturi din sectoarele de producţie, marketing şi administraţie de la nivel mondial, până la finele lui 2015.
"Prin aceste măsuri ne adaptăm afacerile astfel încât să răspundem mai bine nevoilor pieţei şi ale clienţilor. Totodată, astfel ne vom îmbunătăţi profitabilitatea", declară Saori Dubourg, directorul diviziei de nutriţie şi sănătate din cadrul BASF.
Compania informează că va continua să găsească noi măsuri de susţinere a diviziei "Performance Products", care şi-a redus marja anuală de profit operaţional la 12,8%, de la 13,3% în 2013.